CONFERÈNCIES

L'egiptòloga Núria Auberni parla a la Biblioteca Pública de Sort de "Cleòpatra, l'última faraó d'Egipte"

A partir de documents administratius, cartes i fets demostrats Núria Auberni ha explicat que, lluny de la imatge que podem tenir de Cleòpatra com una dona pèrfida i manipuladora, va ser en realitat una dona molt intel·ligent i culta i una excel·lent governant que va ser estimada pels seus súbdits.
CLEOPATRA-NURIA-AUBERNI-03
photo_camera L'egiptòloga Núria Auberni parla a la Biblioteca Pública de Sort de "Cleòpatra, l'última faraó d'Egipte" / Gisel Cunyat Auberni

L'egiptòloga Núria Auberni ha fet gaudir una sala d'actes plena fins al capdamunt amb la seva didàctica, clara i entenedora conferència sobre Cleòpatra (69 - 30 aC), una veritable icona de la cultura popular de qui hem pogut conèixer el seu entorn en el marc de la dinastia ptolemaica i la seva veritable història.

CLEOPATRA-NURIA-AUBERNI-06
L'egiptòloga Núria Auberni parla a la Biblioteca Pública de Sort de "Cleòpatra, l'última faraó d'Egipte" / Gisel Cunyat Auberni 

A partir de documents administratius, cartes i fets demostrats Núria Auberni ha demostrat en la seva xerrada que, lluny de la imatge que podem tenir de Cleòpatra com una dona pèrfida i manipuladora, va ser en realitat una dona molt intel·ligent i culta i una excel·lent governant que va ser estimada pels seus súbdits, va ampliar l'imperi d'Egipte a la seva extensió màxima i, gràcies a les successives aliances polítiques i amoroses amb Juli Cèsar i Marc Antoni, va tenir a l'abast la possibilitat de governar també l'Imperi Romà amb el seu fill Cesarió.

CLEOPATRA-NURIA-AUBERNI-04
L'egiptòloga Núria Auberni parla a la Biblioteca Pública de Sort de "Cleòpatra, l'última faraó d'Egipte" / Gisel Cunyat Auberni 

D'aquesta manera hem pogut conèixer l'autèntica personalitat i ens hem allunyat dels mites i enraonies que envolten la figura de Cleòpatra, fent llum i justícia sobre la seva història real, quelcom que ha despertat l'interès dels assistents a l'acte obrint així la porta a un futur cicle de conferències sobre l'Egipte antic, les seves dinasties reials i els seus mites i llegendes.