LLIBRE DEL PIRINEU

L'Associació Llibre del Pirineu participa en l’11a edició de Literal, la fira d’idees i llibres radicals

El llibreter Miquel Albero i les escriptores Montse Milan i Laura Casanovas protagonitzen un acte al recinte de la Fabra i Coats de Barcelona
Fira Literal 1
photo_camera El llibreter Miquel Albero i les escriptores Laura Casanovas i Montse Milan a Literal, la fira d’idees i llibres radicals / @OlleManuel

Literal, la fira d’idees i llibres radicals, ha celebrat, aquest cap de setmana, la seva 11a edició al recinte de la Fabra i Coats de Barcelona. El certamen ha reunit veus d’editorials independents i políticament compromeses d’arreu del món, fomentant el diàleg, la cooperació i estratègies col·lectives per resistir els autoritarismes, promoure la diversitat cultural i defensar la llibertat d’expressió.

L'Associació Llibre del Pirineu també ha estat present enguany a la fira Literal. Ho ha fet amb l'estand de la llibreria Crítica El Refugi de la Seu d'Urgell i amb un acte conduït pel llibreter i activista cultural Miquel Albero i les escriptores pirinenques Laura Casanovas i Montse Milan.

Fira Literal 2
 Les escriptores Laura Casanovas i Montse Milan a Literal, la fira d’idees i llibres radicals / @OlleManuel

Miquel Albero va participar també en la taula rodona ‘Cultura o mercaderia? Reptes i alternatives per a una cultura independent’, amb Jordi Mir García, investigador de moviments socials, i Laia Ramos, de la Fundició de l'Hospitalet.

Miquel Albero Fira Literal 2
Miquel Albero, amb Jordi Mir García, investigador de moviments socials, i Laia Ramos, de la Fundició de l'Hospitalet / @econ_socialcat

L’objectiu de la Literal PRO és oferir un espai alternatiu a les grans fires europees, proporcionant un entorn agradable on editors i agents de drets tinguin temps per intercanviar i compartir informació sobre els seus projectes editorials, imaginar col·laboracions i cedir o adquirir drets. És important destacar, com a novetat d’aquest any, que autors, traductors i il·lustradors també han participat d’aquest espai, presentant les tesis dels seus llibres i els seus serveis professionals.

Miquel Albero Fira Literal
Miquel Albero, amb Laia Ramos de la Fundició de l'Hospitalet / @econ_socialcat

L’Associació Llibre del Pirineu és una entitat sense ànim de lucre que agrupa escriptors, il·lustradors, editors, llibreters, bibliotecaris, arxivers, impressor i lectors del territori. El seu objectiu és donar visibilitat a la creació i l’edició de llibres en què el Pirineu hi té un rol central.