Al caos de rodalies i la manca de servei de l’R3 fins a Puigcerdà, des de fa més d’una setmana, ara cal afegir el tancament de l’RD66 que talla els accessos a la Cerdanya des de l'estat francès.
La Prefectura de Catalunya Nord i el Consell Departamental mantenen tallades la carretera RD66 i la línia del Tren Groc arran de l’esllavissament de roques produït el passat divendres, 23 de gener, a l'altura del municipi de Toès i Entrevalls, en un vessant situat a 110 metres per sobre de la via del tren i a 130 metres de la carretera.
Després d'una visita d'obra, aquest divendres 30 de gener, les autoritats han decidit avançar la reobertura de la RD 66 al 10 de febrer en lloc del 17 de febrer inicial. Abans d'aquest anunci d'avançament, el pla d'actuació es dividia en tres fases correlatives:
-
Del 2 al 6 de febrer: Tasques de protecció de la calçada, de les vies del Tren Groc i d'una torre de la xarxa elèctrica.
-
Del 9 al 13 de febrer: Fase de minatge de la paret amb càrregues explosives per sanejar la roca inestable.
-
Del 14 al 17 de febrer: Retirada dels blocs de pedra, neteja de la via i desmuntatge dels sistemes de protecció.
Una reobertura sota condicions
La reobertura serà “sota condicions”, però alleujarà la vida quotidiana i l'activitat econòmica de l'Alt Conflent, de la Cerdanya i del Capcir, segons informa el diari L’Indépendant. Gràcies a les condicions meteorològiques favorables, l'empresa encomanada pel Consell departamental ha pogut avançar més ràpidament els treballs.
Afectació a l'economia de la Cerdanya
El tancament de la ruta afecta directament l'economia de la Cerdanya i el Capcir, i les estacions del grup Neus Catalanes, Font-Romeu i Els Angles. Fenolleda i l'Aude van establir una desviació alternativa, però allarga els trajectes.


