HABITATGE

Isidre Chia: "Les segones residències generen feina a la Cerdanya i molts joves han pogut crear la seva empresa"

L'alcalde de Bolvir i president del Consell Comarcal, Isidre Chia, ha condemnat l'acte vandàlic d'Arran: "La gent de la comarca no actuem d'aquesta manera i donem la cara."
Isidre Chia Albert Lijarcio
photo_camera Isidre Chia, alcalde de Bolvir i president del Consell Comarcal de la Cerdanya / Albert Lijarcio

L'alcalde de Bolvir i president del Consell Comarcal de la Cerdanya, Isidre Chia, ha condemnat enèrgicament aquest dimarts els actes vandàlics ocorreguts al municipi, quan un grup de persones, suposadament associats a l'organització Arran, entitat vinculada a la CUP, va assaltar la casa que Gerard Piqué té a Bolvir: "Ha estat una sorpresa desagradable. Entrar en una propietat privada és un acte fora de lloc. Això no pot passar. Està molt bé manifestar-se, però de forma endreçada. La gent de la comarca no actuem d'aquesta manera i donem la cara.", ha dit en declaracions a 3CAT.

El president del Consell Comarcal de la Cerdanya també ha apuntat que "gràcies a les segones residències podem mantenir els pobles com els tenim: podem mantenir les escoles, l'urbanisme... Si no fos pels IBIs que paguen aquestes persones, aquí no podríem fer la majoria d'inversions que fem. Cal recordar que som una comarca envejada arreu del Pirineu".

Segons Chia, les segones residències generen feina a la comarca i "molts joves s'ha pogut establir i crear les seves pròpies empreses", per exemple, d'electricitat o jardineria.

Ger construcció
Construcció de diverses cases a Ger, a la Cerdanya / Albert Lijarcio

Pla d'acció per a habitatges socials

Isidre Chia ha explicat que a la comarca s'està treballant en un pla d'acció per a habitatges socials. En aquest sentitel Consell Comarcal de la Cerdanya ha fet públic un inventari que conclou que hi ha una reserva de sòl per construir 362 habitatges de protecció oficial. Pel que fa als terrenys de titularitat pública reservats per a la construcció d'habitatges de protecció oficial (HPO) es calcula que tenen una capacitat per a 362 futurs pisos, repartits entre els municipis de Bolvir, Ger, Llívia i Puigcerdà, on el volum potencial de pisos d’HPO és més elevat.