Aquest dijous, el president del Consell Comarcal de la Cerdanya, Isidre Chia, s’ha reunit amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, per reclamar millores en el transport i les infraestructures de la comarca, amb especial atenció a les necessitats dels estudiants.
Durant la trobada s’han exposat les dificultats que afronten molts joves en els seus desplaçaments diaris als centres educatius, així com les propostes per millorar la connectivitat i la seguretat del transport escolar i públic.
Peatge del Túnel del Cadí
El president del Consell Comarcal de la Cerdanya s'ha mostrat, en diverses ocasions, preocupat per l’impacte negatiu de la nova normativa que estableix les exempcions de pagament del peatge del Túnel del Cadí. De fet, des de l’ens cerdà han demanat incloure els estudiants i les persones majors de 67 anys entre els beneficiaris, postura, que segons han expressat, han defensat en diverses reunions, així com la seva disconformitat amb la nova norma. Chia assegura que aquesta modificació de condicions per renovar el permís ha comportat la pèrdua del descompte per molts usuaris que fins ara hi tenien accés i que el canvi afecta especialment aquells col·lectius que han de desplaçar-s’hi diàriament per motius laborals o acadèmics.
El president de l’ens cerdà ha traslladat reiteradament aquesta preocupació tant a l’anterior Govern, que va aprovar el Decret, com a l’actual. A més, cal tenir en compte que el Consell Comarcal no té competències per modificar-lo i les seves funcions es limiten a la tramitació de les sol·licituds. Tot i això, han expressat que continuaran insistint en la necessitat de millorar la normativa, per tal de “garantir un sistema de bonificacions més just i adaptat a la realitat del territori”.


