Albert Boronat, del Colmado de Llívia, ha estat el guanyador del Premi Innovació de la segona edició del Concurs de Capipota de Catalunya, que s'ha celebrat a Igualada, en el marc del Festival de Tendències Gastronòmiques Vadefoodies. Per la seva banda, el restaurant Es cul de sac, espai gastronòmic d'Igualada, va obtenir el premi a la millor recepta tradicional.
El concurs, celebrat ahir dissabte, està organitzat per l’Associació Gastronòmica i Cultural Vadefoodies, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Igualada i el Gremi de Menuders de Catalunya.
El Concurs de Capipota de Catalunya és un certamen gastronòmic que celebra la cuina dels menuts i posa en relleu aquest emblemàtic plat d'esmorzar de forquilla. El concurs premia la millor recepta tradicional i la més innovadora. La competició s'adreça a restaurants de tot el territori català que inclouen el capipota a la seva carta.
El jurat, format per Miquel Vives, regidor de l’Ajuntament d’Igualada, el president del Gremi de Menuders de Catalunya Josep Ramells i el periodista gastronòmic i escriptor Salvador García Arbós, van tastar els capipotes dels 18 concursants per escollir-ne els guanyadors.
Festival Vadefoodies | Es cul de sac d'Igualada ha estat el guanyador del II Concurs de capipota del VadeFoodies 2026, quan encara està pendent d’obertura. I el premi a la innovació ha estat per al Colmado de Llívia. En total hi han participat 18 establiments. pic.twitter.com/9QzXQhTWMC
— Vadefoodies (@vadeFOODIES_igd) June 6, 2026
L’esmorzar de forquilla d'enguany, que va aplegar un centenar de persones, va comptar amb la participació del Restaurant Sant Josep de Bellver de Cerdanya, guanyador del I Concurs de Capipota, celebrat l'any passat. L'esmorzar va acabar amb l'entrega del porró a l’Esmorzador de l’Any al periodista de La Vanguardia i escriptor Albert Molins.
I Fòrum de la Cuina de les Vísceres
La jornada, a banda del II Concurs de Capipota, va programar concerts de jazz en col·laboració amb VadeJazz, presentacions de llibres i un showcooking d’arròs amb capipota a càrrec de la cuinera Mar Shovinar. Cal recordar que, paral·lelament, els restaurants de la comarca de l'Anoia, han oferert menús especials de cuina d’interior fins al avui diumenge, 8 de juny, i que aquest mateix dilluns l’Adoberia Bella acollirà el I Fòrum de la Cuina de les Vísceres per al sector professional amb la presència del xef Estrella Michelin Javi Estévez.


