ARXIUS

L’Arxiu Comarcal de l’Alta Ribagorça ingressa el fons patrimonial de casa Joaniquet de Vilaller

La documentació, datada entre els anys 1450 i 1830 i amb un volum de 0,4 metres lineals, ja es troba disponible per la seva consulta presencial a les dependències de l’arxiu.

Arxiu Alta Ribagorça fons
photo_camera El director de l'Arxiu Comarcal de l’Alta Ribagorça, Manel Rivas, amb Xavier Joaniquet, de casa Joaniquet de Vilaller / ACAR

Aquesta setmana s’ha formalitzat la donació, per part de Xavier Joaniquet, del fons patrimonial de casa Joaniquet de Vilaller a la Generalitat de Catalunya, per ser dipositat a l’Arxiu Comarcal de l’Alta Ribagorça.

Un fons patrimonial es caracteritza per aplegar la documentació, en qualsevol mena de suport, generada o rebuda com a resultat de la formació i l'administració d'un patrimoni familiar que es va transmetent de generació en generació en el si del mateix llinatge. El fons de casa Joaniquet té un volum total de 0,4 metres lineals de documentació i una cronologia entre els anys 1450 i 1830.

2c753f27-67f9-4cca-ad65-85ba0a8742a9 (1)
El director de l'Arxiu Comarcal de l’Alta Ribagorça, Manel Rivas, amb Xavier Joaniquet, de casa Joaniquet de Vilaller / ACAR

Entre la documentació hi podem trobar les tipologies pròpies d’aquest tipus de fons, com testaments, capítols matrimonials o compravendes. Destaquen però, el manuals notarials de principis del segle XVII (1618-1640) i una partitura musical, l’Antifonari dels cants de missa per a la tercera setmana de Quaresma, datada l’any 1450.

Els tècnics de l’Arxiu Comarcal ja han acabat els treballs de neteja, classificació, ordenació, descripció i inventariat de la documentació, que ja es troba disponible per a la seva consulta presencial en les dependències del centre. Ben aviat, s’iniciaran els treballs de digitalització perquè sigui accessible als investigadors i ciutadans online a la plataforma “Arxius en línia”.

L’Arxiu Comarcal de l’Alta Ribagorça és el lloc ideal per el dipòsit d’aquests tipus de fons per garantir la seva conservació en uns espais i materials adequats i per la capacitat de posar a l’abast de la ciutadania tot aquest patrimoni per a la seva recerca i estudi.