RESCAT DE MUNTANYA

Els Bombers rescaten tres persones amb cansament sever, una d'elles amb hipotèrmia, al Massís del Besiberri

L'helicòpter els ha dut a l'Espitau Val d'Aran de Vielha, on poc després de les 12 h els han posat en mans dels serveis sanitaris
Rescat Besiberri hipotèrmia 1
photo_camera Rescat Besiberri hipotèrmia 1

El Grup de Recolzament d'Actuacions Especials (GRAE) dels Bombers de la Generalitat han rescatat aquest divendres, 2 de gener, tres persones que es trobaven esgotades físicament, una d'elles amb hipotèrmia, mentre feien una excursió amb raquetes al Massís del Besiberri, al terme de Vilaller, a l'Alta Ribagorça.

Els excursionistes no havien planificat prou bé la ruta que van emprendre, i, abans d'arribar al seu destí, ja patien esgotament sever. Al cap d'una estona, a més, una de les persones implicades va començar a patir símptomes d'hipotèrmia, que posaven en greu risc la seva vida.

 

Els serveis d'Emergència van rebre l'avís a les 11.26 h. Van ser els mateixos excursionistes qui van avisar els Bombers. Van tapar el seu company, van trucar al telèfon d'emergències 112 per explicar-los els fets i van esperar que arribés l'ajuda.

Els Bombers van mobilitzar un helicòpter amb unitats del Grup de Recolzament d'Actuacions Especials (GRAE) i van sortir a buscar els afectats pel fred. Un cop localitzats, l''helicòpter medicalitzat del GRAE els ha dut a l'Espitau Val d'Aran de Vielha, on poc després de les 12 h els han posat en mans dels serveis sanitaris.