Incidències

Setmana crítica per a moltes empreses de la Seu d'Urgell

El passat diumenge 25 de setembre dos llamps van alterar la tranquil·litat de la Seu d'Urgell. Un va caure a l'antena de Telefónica i va provocar una pujada de tensió que va produir importants pèrdues en empreses i particulars de la ciutat. Aquest divendres, des de l'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell han fet un crit al cel i han denunciat que, quasi una setmana després de la tempesta a la Seu, persisteixen els problemes en el servei que presta Telefónica. El col·lectiu es planteja presentar una demanda col·lectiva per danys i perjudicis.

fotos seuciutat 2015 002
photo_camera Les empreses de la Seu han tingut importants pèrdues aquesta setmana.

L’Associació d’Empresaris de l’Alt Urgell ha posat de manifest la "indignació" per la situació que actualment es troba el municipi de la Seu d’Urgell arrel de la caiguda d’un llamp a l’antena de Telefònica el passat diumenge 25 de setembre. La pujada de tensió, assenyalen, "ha produït nombroses pèrdues no només materials (ordinadors, routers..) sinó en hores de feina".

Ja han passat sis dies i, segons confirma l'AEAU, "encara hi ha empreses sense cap tipus de mitjans per tal de poder treballar: ni telèfon, ni fax, ni internet. Això, hi afegeixen, "ocasionen no només molèsties, sinó pèrdues econòmiques importants". Des de l’Associació comprenen que "la caiguda d’un llamp és un fet fortuït", però creuen que "l’empresa responsable, en aquest cas Telefónica S.A., i la mateixa administració hi tenen molt a dir".

En aquest sentit, l'AEAU considera que "el cablejat telefònic que hi ha a la Seu en molts casos és antic i està en males condicions, tot i que ara s’estigui instal·lant el cablejat de la fibra òptica". La situació que s’ha produït creuen que "s’hauria d’haver tingut en compte, doncs amb unes instal·lacions en millors condicions el mal hauria estar menor". L'entitat recorda a Telefónica que "la Seu té més de 12.000 habitants, i això implica uns guanys econòmics a l’empresa importants, els suficients com perquè se’ls tingui en consideració".

Els empresaris també es queixen "de la gestió que fa l’empresa davant del problema". La companyia els respon "que estan saturats", però els afectats creuen que "en el cas d’una situació com l’actual, haurien de portar més tècnics d’altres zones per solucionar els problemes amb la major celeritat". En cas contrari, adverteixen, "potser es trobaran davant d’una demanda col·lectiva de danys i perjudicis".

Per tot plegat, l'AEAU ha avançat que "es plantejarà no només de fer difusió de la situació actual sinó directament exigir responsabilitats a qui pertoqui", tal i com publica RàdioSeu. 

Les empreses locals

Aquesta situació ha posat de manifest, un cop més, la diferència que hi ha quan un servei l'ofereixen empreses locals o bé multinacionals ubicades a centenars de quilòmetres de distància. Les empreses i particulars de la Seu d'Urgell que reben el servei de les empreses locals de fibra òptica no han patit cap incidència i han pogut treballar durant tota la setmana amb normalitat. Això suposa un punt a favor de les empreses locals, més properes, amb serveis tècnics més accessibles i major coneixement del territori.

Un empresari que té internet amb fibra òptica ha explicat a VIURE ALS PIRINEUS que "quan vaig sentir el tro del diumenge vaig anar ràpid a l'empresa per comprovar que tot funcionava i em vaig quedar tranquil quan vaig veure que no hi havia cap problema. Afortudament hem pogut treballar tota la setmana amb normalitat i sort n'hi ha hagut perquè ha estat una setmana de moltíssima feina i el fet de no tenir internet ens hauria ocasionat pèrdues incalculables i molts mals de cap. Nosaltres, que tenim fibra òptica gràcies a l'empresa local AltUrgell Fibra, hem estat tranquils". "Tot i això em preocupa igualment el que passa amb les empreses veïnes que tenen problemes i m'hi sento molt solidari ja que sé perfectament el que és per tots els anys que vaig estar patint aquesta mena d'incidències, quan no hi havia cap empresa local que ens facilitava la fibra òptica. Cada cop que feia una tempesta tremolava i ens havíem estat setmanes senceres sense treballar per culpa dels problemes amb la telefonia", ha afegit l'empresari.