PATRIMONI

El Museu-Catedral de la Seu d’Urgell organitza una conferència sobre orfebreria

L’acte, obert a tothom i de caràcter gratuït, es portarà a terme el divendres 14 de novembre a l’església de Sant Miquel
18_reliquiari_Catedral_Cordova_02
photo_camera Reliquiari de la Catedral de Còrdova

El Museu-Catedral de la Seu d’Urgell ha organitzat, pel proper divendres 14 de novembre, a les 18:00h, una conferència a càrrec del Dr. Joan Duran-Porta, Professor de la Universitat Autònoma de Barcelona i especialista en orfebreria medieval, per parlar de les peces d’orfebreria romànica de la Catedral que conserva el Museu-Catedral, en el marc de l’orfebreria romànica a Catalunya.

18_reliquiari_Catedral_Cordova_02
Reliquiari de la Catedral de Còrdova

La Catedral custodia peces d’orfebreria de gran interès, pels seus valors artístics i usos litúrgics. Les peces que es conserven són de diverses èpoques: des dels reliquiaris més antics -trobats als anys 60 del segle XX en les obres de restauració de l’altar de la Catedral-; a peces dels segles XIV, XV – com el Calze del bisbe Galzeran de Vilanova -; creus processionals, copons, patenes, creus i reliquiaris. Les peces que, des dels segles XII i XIII es van començar a fabricar a Barcelona, de gran tradició orfebre, es van expandir pel territori de Catalunya. A través de comendes d’institucions i gremis, van arribar també a la Seu d’Urgell.

L’acte, obert a tothom i de caràcter gratuït, es portarà a terme a l’església de Sant Miquel a les 18h, el divendres 14 de novembre.