INFRAESTRUCTURES

Instal·len una malla al talús de l'esllavissada de l'N-260 al Pont de Bar

El pas alternatiu habilitat aquest dijous a la nit es mantindrà, ja que cal implementar noves actuacions en aquest punt
Pla general de diversos vehicles circulant en pas alternatiu regulat amb semàfors a l'N-260 al Pont de Bar (Alt Urgell) i una grua que porta malla al punt on aquest dijous s'ha produït una esllavissada. Imatge del 24 de gener de 2020 (Horitzontal).
photo_camera Una grua que porta malla al punt on aquest dijous s'ha produït una esllavissada a la N-260 al Pont de Bar/Albert Lijarcio

Els tècnics del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han instal·lat aquest divendres una malla al talús on aquest dijous al matí es va produir una esllavissada de roques i terra, la qual va obligar a tallar durant dotze hores la carretera N-260 al seu pas pel Pont de Bar (Alt Urgell). Segons ha informat el subdelegat del Govern de l'Estat a Lleida, José Crespín, el pas alternatiu regulat amb semàfors habilitat aquest dijous a la nit en un dels carrils de la via es mantindrà vigent, ja que, a banda d'aquesta mesura de protecció, serà necessari implementar-hi noves actuacions en aquest punt. La circulació dels vehicles per aquesta zona, tant en direcció a l'Alt Urgell com a la Cerdanya, no ha registrat retencions importants.

A banda de les tasques de protecció del talús on es van produir els despreniments de roques i terra, mitjançant la col·locació de noves malles, s'està acabant de determinar i concretar les mesures que caldrà dur a terme per tal de poder obrir la via totalment al trànsit, segons han informat des de la subdelegació del Govern de l'Estat a Lleida. Concretament, s'està estudiant l'estratègia a seguir, tot prioritzant la seguretat del tram afectat.

La via, eix principal de comunicació entre l'Alt Urgell i la Cerdanya, va reobrir amb pas alternatiu cap a dos quarts d'onze de la nit d'aquest dijous, un cop netejat tant el talús com el material caigut a la carretera i comptant amb el vistiplau dels tècnics del ministeri desplaçats fins al punt de l'esllavissada. La regulació del pas dels vehicles es duu a terme mitjançant dos semàfors i els cotxes han de circular per un únic carril, on s'han instal·lat unes peces de formigó per separar-lo de la zona on els operaris continuen treballant per estabilitzar la muntanya.