07.12.2021 |
Viure als Pirineus

TURISME DE MUNTANYA

FGC Turisme enceta la temporada apostant per la digitalització, la sostenibilitat i el territori

Està previst que les sis estacions de muntanya d’FGC Turisme comencin la temporada 2021-2022 entre finals de novembre i principis de desembre

unnamed (5)
Marta Subirà amb els directors de les destinacions turístiques d'FGC / FGC
FGC Turisme enceta la temporada apostant per la digitalització, la sostenibilitat i el territori

Les estacions de muntanya de la divisió turística de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya treballen per tenir-ho tot a punt per a la pròxima temporada d’hivern. Durant la presentació de les novetats de la temporada 2021-2022, la presidenta d’FGC, Marta Subirà, ha comentat que està previst que els sis dominis esquiables engeguin la temporada d’hivern entre finals de novembre i principis de desembre: Espot i Port Ainé, el 26 de novembre; La Molina, Vallter i Boí Taüll, el 27 de novembre; i Vall de Núria, el 4 de desembre, sempre que les condicions meteorològiques ho permetin.

Aquest hivern arribarà carregat de bones experiències a l’alta muntanya, on les persones visitants podran viure una temporada en plena natura, on practicar esport a l’aire lliure, ja sigui esquiant, fent snowboard o, fins i tot, passejant a peu o amb raquetes. A més, segons Marta Subirà, “les sis estacions comptaran amb noves propostes lúdiques, esportives i culturals per a tots els públics, com a exemple el viatge en Telefèric de Vall de Núria, que aquest hivern està inclòs en la compra del bitllet del Cremallera; les exposicions '90 anys d'història. El Cremallera de Núria' i 'Tots podem ajudar el Gall Fer', de Port Ainé; el nou teleesquí Puigfalcó i la nova pista Ginebrell de Boí Taüll; o el nou aparcament de Port Ainé a la cota 2.000, que ajudarà a descongestionar els accessos”.

Transformació digital

Amb l’objectiu de millorar el servei i l’experiència de les persones visitants, les sis estacions de muntanya d’FGC Turisme treballen en la transformació digital de les seves instal·lacions.

En paraules de Subirà, es pretén “fer la vida més fàcil als clients i, per això, ja fa temps que portem a terme la transformació digital, que es tradueix en avantatges tangibles, com són els projectes de ‘Taquilles 0’, pel qual busquem aportar comoditat, millorar el servei i l'atenció al client i fer fàcil l'accés de visitants a pistes i els trens amb menys esperes”. Amb d’aquesta iniciativa, FGC Turisme avança cap a un nou model de venda automatitzada de forfets i bitllets a les estacions. En aquest sentit, s’han instal·lat noves màquines de venda i màquines de recollida de forfets, innovació que es traduirà en menys temps d’espera per part de les persones visitants i en el reaprofitament de forfets amb la targeta PiriNeu365. Per tant, es reduirà significativament l’ús de paper.

Gràcies a aquest progrés, els serveis de les estacions i el procés de compra de productes és cada vegada més còmode i segur. A més, amb l’automatització de la major part de les operacions de compra-venda es podrà oferir una atenció més personalitzada als punts d’atenció al client i a les oficines de les estacions.

unnamed (4)(Foto: Una esquiadora a La Molina usant el forfet mans lliures / FGC)

El territori com a protagonista

Des de fa anys, FGC promou l’activitat més enllà dels seus destins turístics, amb l’objectiu de donar a conèixer la gran riquesa que s’amaga dins els espais de gran valor natural. De fet, les sis estacions d’FGC aposten per brindar a les persones visitants una experiència única i completa i, per això, difonen no només les seves activitats tradicionals, sinó també les propostes de tot tipus que es troben en les seves zones d’influència. De fet, la presidenta d’FGC ha remarcat que “estem totalment compromesos amb el territori i treballem de la mà dels ens locals i institucionals, des de consells comarcals a les Diputacions”. Marta Subirà ha afegit que “sense les escoles d'esquí, els clubs, els restaurants, els artesans, els comerciants del territori no faríem res. El resultat és producte de la feina de tots per crear uns destins turístics i un macrodestí, el Pirineu, cada cop més atractiu per al turisme de proximitat i també estranger. Nosaltres som només una part de la cadena de valor de la proposta turística. Els diferents agents del territori són la vertadera clau de l’èxit”.

Amb tot, un altre dels trets diferencials és que cadascuna de les estacions està situada en algun parc natural del país: en són la porta d’accés i contribueixen al seu coneixement, així com els paisatges que formen part de les comarques a l’alta muntanya com, per exemple, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el Parc Natural del Cadí-Moixeró i el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser.

En aquest sentit, promocionen natura, biodiversitat, paisatge, esport, salut, família, relax, cultura, gastronomia. Valors per exercir a alta muntanya i que reverteixen a tot el territori.

Lluita contra el canvi climàtic 

FGC Turisme treballa de valent per la preservació, la conservació, la millora i el respecte cap al medi ambient i, especialment, per la sostenibilitat del territori. Actualment els esforços se centren en lluitar contra l’emergència climàtica.

Per aquest motiu l’Agenda d’Acció Climàtica 2030, amb l’adhesió per part d’FGC als compromisos d’Acció Climàtica del Govern de la Generalitat, i les bones pràctiques en la gestió del control operacional de les estacions en termes d’eficiència són pilars fonamentals per evitar la degradació del medi natural i la pèrdua de la biodiversitat. 

El compromís d’incorporar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides a la gestió de les estacions de muntanya marca a FGC Turisme l’objectiu d’arribar a una visió zero de la petjada ambiental (descarbonització); la integració sostenible de les estacions de muntanya, el territori i uns entorns naturals protegits; l’assoliment de la plena inclusió i la no-discriminació de persones, i l’impuls d’una acció pedagògica sobre el valor dels espais naturals que aprofiti els recursos de les estacions de muntanya. 

En aquesta línia, aquest any s’ha definit i aprovat una nova Política d’FGC Turisme única i compartida per a totes les explotacions, adaptada al context social actual, que reforça el compromís de la companyia amb el territori envers una gestió respectuosa del medi natural que es fonamenta en la preservació, la conservació, la millora i el respecte pel medi ambient i el patrimoni així com en la qualitat del servei, l’atenció al client i la satisfacció dels diferents grups d’interès. 

Segons Marta Subirà, “la lluita contra l’emergència climàtica és bàsica i, per això, m’agradaria remarcar algunes de les mesures que s’han dut a terme: la instal·lació de plaques solars a La Molina, la producció d’energia geotèrmica a Vall de Núria, l’ús d’envasos fets amb plàstic reciclat a Espot i Port Ainé, la neteja de les lleres i marges del Torrent de Morens a Vallter o la gestió del centre de reciclatge de Boí Taüll”.

unnamed (61)(Foto: Estació de Boí Taüll/ FGC)

Els Campionats d’Europa d’Esquí de Muntanya arriben a Boí Taüll 

Del 8 al 13 de febrer de 2022, l’estació de Boí Taüll serà l’escenari dels Campionats d’Europa d’Esquí de Muntanya competició que esdevé la més important del calendari internacional d’skimo de la temporada.  

Els Europeus 2022, organitzats per FGC i concedits per la Federació Internacional d’Esquí de Muntanya, acolliran les proves de sprint, vertical, individual i relleus. Es tracta d’un esdeveniment esportiu que marcarà un abans i un després: ajudarà a posicionar l’estació internacionalment com a destí d'alt nivell. A més, per al territori representa un reconeixement i per a l’estació de l’Alta Ribagorça implica un posicionament decidit per l’skimo, configurant una estació molt polivalent i avançada en els temps, especialment si es té en compte que l'esquí de muntanya serà olímpic a Milano-Cortina 2026.

FGC Turisme enceta la temporada apostant per la digitalització, la sostenibilitat i el territori
Comentarios