L’estudi dut a terme per Josep Capellà, de DCB Turisme i Desenvolupament i encarregat per l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), remarca que les noves tecnologies son eines imprescindibles ja que més del 60% de les recerques ja es fan a través de telèfon mòbil. També es proposa la importància de la sostenibilitat com a eina de màrqueting.
Els establiments assistents de l’Alta Ribagorça i la Vall d’Aran, van coincidir en demanar cursos específics de formació en xarxes socials i també intercanvi d’experiències amb associacions del País Basc i Navarra.
Una altra de les conclusions de l'estudi és que cal reforçar la promoció dels establiments turístics del Pirineu i aprofitar més alguns dels actius que el territori té com ara, per exemple, la gastronomia, la presència d'óssos (que en altres zones de muntanya és un reclam turístic que genera força ocupació durant els mesos de primavera i estiu) o les rutes per practicar senderisme, entre molts d'altres actius.