Activitats d’agost a Catalunya sobre cereals, pa i pastisseria tradicional

Conreu de cereals ©JosepAPérez
Catalunya dedica l’agost als cereals i al pa artesà amb activitats arreu del territori dins del projecte “12 mesos, 12 paisatges” de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025

La sega dels cereals centra les activitats gastronòmiques del mes d’agost a Catalunya. El projecte “12 mesos, 12 paisatges”, dins de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025, dedica aquest mes a la cultura del blat, l’ordi, el sègol i la civada, destacant la relació entre el camp i els productes elaborats com el pa artesà català, les coques de recapte i la pastisseria tradicional.

Pa artesa ©papanbread

Catalunya compta amb més de 330.000 hectàrees de cereals, amb zones productores rellevants a Lleida, la Catalunya Central, el Camp de Tarragona i l’Empordà. Després de la collita, molins i obradors locals transformen el gra en farina que abasteix productes com el Pa de Pagès Català amb IGP, les galetes artesanes i les coques salades i dolces.

Festa del Segar i Batre de la Fuliola ©Comarques

Segons fonts del projecte, “l’objectiu és reivindicar la importància dels cereals i del pa en la gastronomia catalana, i reforçar el vincle entre territori, agricultura i turisme gastronòmic”. Durant l’agost, es programen rutes, tallers i fires que connecten els camps de cereals amb la cuina catalana de proximitat.


Calendari d’activitats

Dates Activitat Lloc / Enllaç
1–31 d’agost “Els cereals i el pa són els protagonistes” Restaurants de l’Urgell
1–31 d’agost “Laberint de blat i cervesa” Segarra Turisme
1–15 d’agost Promoció de l’IGP Pa de Pagès Català Restaurants participants
2 d’agost La taula dels artistes: “El pa tradicional i les havaneres” Sant Feliu de Guíxols Turisme
7 d’agost La cuina dels homes Museu Comarcal de Cervera
10 d’agost Lliga del Porc i la Forquilla (semifinals) Torrelameu (Lleida)
14 i 30 d’agost “Del blat a la taula” Camarasa i Àger
23–24 d’agost Fira de Sant Bartomeu – Fira del Montsec Artesa de Segre