14:12h. Dilluns, 21 d'Agost de 2017

Creix un 30% la pernoctació als càmpings de la Marca Pirineus

A Catalunya l’augment de les pernoctacions als càmpings ha estat del 18,7% interanual al segon trimestre del 2017

Càmping la Borda del Pubill, a Ribera de Cardós
Càmping la Borda del Pubill, a Ribera de Cardós

El nombre de pernoctacions als càmpings de Catalunya han augmenta un 18,7% interanual al segon trimestre de l'any 2017, segons indica les dades provisionals de l'Enquesta d'ocupació en càmpings. Segons l'origen del turisme, el turisme domèstic creix un 25,0%: el turisme català augmenta un 22,3% i el procedent de la resta de l'estat un 60,9%; pel que fa al turisme estranger també creix un 12,1%.

D'altra banda, el nombre de viatgers registrat en els càmpings augmenta un 26,0,% interanual. Cal tenir present l'efecte Setmana Santa, atès que aquest any s'ha celebrat al mes d’abril i al 2016 es va celebrar al març.

Nombre de pernoctacions

Els càmpings de la marca turística Pirineus són els que experimenten un creixement més gran pel que fa al nombre de pernoctacions, un 30% d’augment en relació a l’any anterior, amb 229,7 milers de pernoctacions. La marca Costa Brava aplega el nombre més gran de pernoctacions (1,711,7 milers) i puja un 17,2%. Costa Daurada, com a segona marca en nombre de pernoctacions (1.568,1 milers), mostra un increment del 21,3%.

Per categories, es registra un augment en tots els càmpings, els de luxe i primera categoria un 16,8%, els de segona categoria un 21%, i els de tercera categoria un 18,4%.

Nombre de viatgers

Al segon trimestre del 2017, s’han registrat 1.070,9 milers de viatgers en el conjunt de càmpings de Catalunya, un 26% més que un any enrere. Per marques turístiques, la marca Pirineus creix un 26,7% en relació a l’any anterior, amb 98,0 milers de viatgers. La marca Costa Brava com a primera en termes absoluts, mostra un increment del 25,2% amb 387,4 milers de viatgers, i Costa Daurada ho fa un 31,9% i comptabilitzant 328,7 milers de viatgers. Per categories, pugen tant els de luxe 28,9%, com els de segons 24,4% i els de tercera 21%, respecte l’any anterior.

Catalunya es divideix en nou marques turístiques: Barcelona, Costa Brava, Costa Daurada, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Terres de LLeida, Terres de l'Ebre i Val d'Aran.