MOBILITAT

Joves de les valls d'Àneu que van a l'institut a Sort demanen adequar els horaris del transport per no arribar tard

Fins ara el servei estava coordinat pel Consell Comarcal i ara la gestió la fa directament Territori
Joves Valls d'Àneu
photo_camera Joves d'Esterri d'Àneu que van a l'institut a Sort a la parada de l'Alsina Graells / Marta Lluvich

Els joves que cursen batxillerat o cicles formatius a l'institut Hug Roger III de Sort s'han trobat, a la represa del curs escolar, que els han canviat el servei de transport que utilitzaven. Fins ara la línia que feien servir es coordinava des del Consell Comarcal del Pallars Sobirà i ara la gestió la fa directament Territori de la Generalitat. L'operador del servei ha passat a ser l'Alsina Graells amb la línia regular que ja tenia en funcionament, la qual cosa suposa una diferència d'horaris que fa que els alumnes arribin tard a l'institut. Per tot plegat demanen millorar el servei. Des del Consell Comarcal han dit que la petició d'adequar els horaris ja s'ha fet i està en via de solució.

Fins ara el bus recollia als joves a Esterri d'Àneu a les 8:00 hores i ara l'Alsina Graells surt a les 8:20 hores fent parada a tots els pobles, donat que es tracta d'una línia regular. Fins ara el bus que prestava el servei solament parava a Escaló a recollir alumnes de l'institut de Sort.

Joves Valls d'Àneu
Joves d'Esterri d'Àneu que van a l'institut a Sort a la parada de l'Alsina Graells / Marta Lluvich 

Els joves han explicat que hi ha alumes que comencen a les 8:45 les classes i arriben amb més de quinze minuts de retard. Per tot demanen una adequació dels horaris de la línia regular de l'Alsina Graells que permeti a la quinzena d'alumnes afectats arribar puntuals a l'institut.

Després de 25 anys fent aquesta línia pels alumnes d'Esterri d'Àneu, els prestadors del servei l'ha deixat de realitzar i és l'Alsina Graells l'empresa que cobreix aquesta ruta a partir d'aquest 2024.

Els pares lamenten que Transports els va comunicar, a través del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, que el servei es prestaria "amb les mateixes condicions" que s'estava fent i que els usuaris "no experimentaran cap canvi", respecte a la prestació, i no ha estat així. I demanen que el tema dels horaris es resolgui de manera immediata. Creuen que s'hagués pogut preveure amb anterioritat i no esperar a començar els alumnes per detectar que no arriben a l'hora de l'inici de les classes.