LLIBRES

Presenten a Puigcerdà “Scherzo d’Itàlia”, el darrer llibre de fotografies de l'arquitecte Joan Ganyet

Ganyet contraposa la creativitat de l’art del Renaixement amb la creativitat dels artistes urbans italians de l’actualitat.
Ganyet Scherzo d’Itàlia Puigcerdà
photo_camera Presenten a Puigcerdà “Scherzo d’Itàlia”, el darrer llibre de fotografies de Joan Ganyet / Francesc Esteban

El proppassat dissabte, a la Sala Pilar Prim de la Biblioteca “Comtat de Cerdanya” de Puigcerdà, va tenir lloc la presentació de “Scherzo d’Itàlia”, el darrer llibre de fotografies d’en Joan Ganyet. L'acte va ser organitzat pel Grup de Recerca de Cerdanya i va comptar amb la participació d'Enric Quílez i Castro, president del GRC; de l'Anna Martí i Pellicer, professora de literatura catalana; i de l'escultor Ernest Altés.

Ganyet Scherzo d’Itàlia Puigcerdà 3
Presenten a Puigcerdà “Scherzo d’Itàlia”, el darrer llibre de fotografies de Joan Ganyet / Francesc Esteban

En aquest llibre, d’acurada edició a càrrec d'Edicions Salòria, l’autor es proposa transmetre un homenatge a Itàlia, un país del qual es declara enamorat, contraposant la creativitat de l’art del Renaixement amb la creativitat dels artistes urbans italians de l’actualitat.

Així, en una primera part, Joan Ganyet escriu una breu introducció dels seus artistes universals italians abans de passar a la part principal del llibre: les fotografies. En aquesta segona part fotogràfica, l’autor ens proposa un recorregut urbà per les seves ciutats italianes preferides on, amb mirada d’arquitecte, ens captura els elements artístics que troba en els murs dels seus carrers, principalment grafits d’artistes urbans.

Ganyet Scherzo d’Itàlia Puigcerdà 2
Presenten a Puigcerdà “Scherzo d’Itàlia”, el darrer llibre de fotografies de Joan Ganyet / Francesc Esteban

Segons el mateix autor, el seu objectiu és capturar la creativitat fresca i de vegades il·legal dels artistes urbans. Les limitacions tècniques que en Joan Ganyet es marca (càmera petita de butxaca, fotografies sense retallar, ni cap edició posterior) juguen en favor del resultat fotogràfic, on l’autor utilitza principalment la llum natural indirecta de les primeres i darreres hores del dia.

“Scherzo d’Itàlia” tanca una trilogia de llibres de fotografia del mateix autor, iniciada amb els títols “Pell” i “Tolstoi traces”.