10:01h. Dijous, 17 d'Agost de 2017

L'Alta Ribagorça se suma al Manifest sobre l'eix de la N-230 impulsat per les Diputacions d'Osca i Lleida

Aquesta via suporta un nivell de trànsit de més de 4.600 vehicles diaris que passen pel Pont de Suert, dels quals més de 550 són vehicles pesats

Un tram de la N-230 al seu pas per l'Alta Ribagorça
Un tram de la N-230 al seu pas per l'Alta Ribagorça

El ple del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça ha donat el vistiplau a l'aprovació del manifest de les Diputacions d'Osca i Lleida sobre l'eix de l'N-230 de Lleida a França per la Val d'Aran. La Diputació de Lleida va enviar el manifest a finals de desembre al Ministeri de Foment reclamant solucions concretes a la N-230 entre Lleida i la frontera francesa i agilitzar els treballs de desenvolupament de l'autovia A-14. L'N-230 és una via amb un nivell de trànsit de més de 4.600 vehicles diaris que passen pel Pont de Suert, dels quals més de 550 són vehicles pesats i això representa que la major part passen pel túnel de Vielha. Les dificultats del traçat, que la via té uns nivells greus de falta de seguretat, ja que les dades des del 2010 recullen 17 morts, més de 400 accidents i més de 600 ferits.

El president del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça, Josep Lluis Farrero, ha dit que cal fer front comú per tal d'exigir a Foment millores en la seguretat de l'N-230, ja que és l'únic accés al territori i no disposa de mesures de seguretat eficients.

La N-230 és l'únic accés al territori i no disposa de mesures de seguretat eficients.

En un altre ordre del dia, el ple va aprovar l'acord per declarar l'Església de Sant Esteve de Castelló de Tor com be cultural d'interès local (BCIL) a petició de l'Ajuntament del Pont de Suert. Fa anys es va fer una actuació per tal de garantir la torre del campanar però insuficient per tal de garantir la viabilitat de l'edifici.

Finalment, iniciar l'expedient de contractació dels serveis de transport escolar i l'aprovació del conveni de col·laboració per a la gestió de l'Oficina Jove de Treball de l'Alt Pirineu van ser un dels altres punts aprovats.