TURISME

FGC crea un passaport per viatjar amb els transports turístics que gestiona i descobrir el patrimoni natural i ferroviari

Presentació del Passaport Turistren, a la fira B-Travel / FGC
Amb el Passaport Turistren FGC reforça el seu compromís amb la dinamització econòmica del territori

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha presentat aquest divendres, en el marc de la fira de turisme sostenible B-Travel, el passaport Turistren, que agrupa, per primera vegada, quatre dels vuit transports turístics que gestiona: Cremallera de Montserrat, Cremallera de Núria, Tren dels Llacs i Tren del Ciment. Amb aquest nou suport, a partir del primer viatge les persones usuàries disposaran de descomptes per poder viatjar en el següent tren que escullin. El Passaport Turistren neix per incentivar la descoberta del patrimoni natural i ferroviari de Catalunya a través dels trens històrics de la companyia i reforça el compromís d’FGC amb la dinamització econòmica del territori.

Presentació del Passaport Turistren, a la fira B-Travel / FGC

El nou passaport és digital i a partir del primer viatge les persones usuàries gaudiran de descomptes de fins al 20% per als següents trajectes. Estarà en servei a partir del mes d’abril. El funcionament és molt senzill: qualsevol persona que compri el bitllet per a algun dels quatre trens turístics inclosos en el passaport rebrà al seu correu electrònic un enllaç on registrar-se i aconseguir el seu passaport digital, on s’aniran segellant els viatges i s’obtindran els descomptes. El 31 de desembre de 2027, les persones que hagin completat el recorregut pels quatre trens turístics rebran un obsequi commemoratiu de la marca i entraran en el sorteig d’un premi.

Presentació del Passaport Turistren, a la fira B-Travel / FGC

El subdirector de Serveis Turístics Ferroviaris d’FGC Turisme, David Ros Sánchez, ha destacat que aquest nou producte “neix per incentivar la nostra activitat i impulsar i donar oportunitats de creixement al territori”. Ros també ha subratllat: “Som un dels principals operadors turístics de Catalunya. Actualment, amb 8 transports turístics, 6 estacions de muntanya i el Parc Astronòmic del Montsec (PAM), a la divisió turística de Ferrocarrils donem servei a l’entorn de 2,2 milions de persones cada any: 1 milió corresponents a l’activitat hivern-estiu de les estacions de muntanya i 1,2 milions als trens turístics i PAM. Dinamitzem les comarques interiors de Catalunya i el Pirineu”.

El Tren dels Llacs històric, en el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur / ACN

Tren dels Llacs (Segrià-La Noguera-zona del Montsec-Pallars Jussà): Circula entre la Plana de Lleida i el Prepirineu i travessa alguns dels paisatges més impressionants i singulars de Catalunya i per espectaculars congostos. Durant el trajecte travessa 4 llacs, 40 túnels i 75 ponts. El servei parteix des de Lleida fins a la Pobla de Segur i para a Balaguer. La temporada 2026 la començarà l’11 d’abril i la finalitzarà el 31 d’octubre. Més informació a: Tren dels Llacs - Turistren FGC.