La Síndica Municipal de Greuges de la Seu d'Urgell rep un 59% més de queixes que l'any anterior
La síndica municipal de Greuges de la Seu d'Urgell, Anna Martí, ha presentat l'informe del 2021 que recull un total de 72 atencions (56 queixes i 16 consultes i assessoraments). Es tracta de 23 queixes més respecte al 2020 quan en va recollir 33. La majoria estan relacionades amb els problemes de soroll, convivència, via pública i serveis a les persones. Martí ha dit que ha estat l'any que la sindicatura ha rebut més reclamacions i ha destacat que moltes es concentren en l'àrea de servei a les persones (17 queixes). Pel que fa a la iniciativa de les actuacions, 30 han estat presentades per dones, 17 per homes, 15 per col·lectius i 10 per parelles.
Per franges d'edat ressalta que 40 són de persones entre 18 i 55 anys; 31 de persones de més de 55 anys; i 1 de menys de 18 anys. Una altra dada a destacar d'aquestes actuacions és el tipus de presentació: 51 han estat de manera presencial, 12 per correu electrònic i 9 per via telefònica.
Tipologia de les actuacions
Sobre la tipologia de les 72 actuacions dutes a terme per la síndica durant el 2021, 52 fan referència a l'espai públic: 14 problemàtiques referents a la via pública, 8 actuacions sobre habitatge, 8 actuacions més sobre convivència entre veïns, seguides per problemes de soroll i neteja, cadascun, i 5 actuacions referents a medi ambient i a urbanisme.
Aquesta sindicatura també ha recollit un total de 17 actuacions relacionades amb els serveis a les persones: 4 relacionades amb serveis socials i 3 amb sanitat, com més destacades d'aquest bloc.
Durant l'any 2021, al síndica ha actuat en 3 temes relacionats amb l'administració general: 1 de secretaria i 2 de recaptació.