En virtut d’aquest sistema, els turistes rebran ‘social cerdans’ per reutilitzar les tovalloles de les habitacions, o quan participin en les excursions i en les activitats que es desenvolupin a l’aire lliure recollint les escombreries que trobin al seu pas. També seran premiats per compartir vehicle amb altres clients en les sortides que requerixin la seva utilització, o per desplaçar-se en transport públic o amb vehicles no contaminants fins a les instal·lacions de l’establiment. Així com per a qui descarregui l’APP en lloc d’haver d’imprimir tots els horaris i programació de la setmana. Cadascuna d’aquestes accions suposarà per al client un número determinat de monedes.
Els ‘social cerdà’ que els clients obtinguin, amb un valor de vint-i-cinc cèntims d’euro cadascuna, seran depositats en qualsevulla de les tres guardioles que des del passat mes de desembre estan instal·lades a la recepció, i els projectes de les quals aniran variant de manera trimestral, per així arribar a un número més gran d’organitzacions. Una vegada acabat el trimestre, l’empresa canviarà les monedes solidàries per euros, que seran entregats a cada projecte.
En aquest primer trimestre es beneficiarà l’entitat Casal dels Infants, que desenvolupen la seva feina en diferents barris, ajudant a nens, nenes i joves amb dificultats, per a què tinguin el màxim d’oportunitats; el centre públic CREAF d’investigació en ecologia terrestre i anàlisi del territori, que genera coneixement i metodologies per a la conservació, la gestió i l’adaptació del medi natural al canvi global; i La marató de TV3, un projecte solidari enfocat en l’obtenció de recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, en l’actualitat, no tenen cura.
Fins al moment, en les primeres setmanes d’instal·lació de les guardioles, s’han recaudat 1700 Euro Cerdans, equivalents a 450 €.
Mitjançant aquest projecte, aquest resort de gestió familiar busca continuar la seva labor social de recolzament a organitzacions que treballen dia a dia per l’igualtat i l’integració dels més necessitats, però involucrant activament als clients que venen fins els seus establiments, i promovent així conductes socialment responsables.
Sobre el Cerdanya Resort
El grup Cerdanya Resort va començar la seva activitat empresarial en 1947 amb l’obertura del seu primer establiment a Prullans de Cerdanya, l’Hotel Muntanya & Spa. Durant la dècada dels setanta es va unir a la seva activitat l’ApartHotel Ca L´Aurèn. Actualment el grup compta amb dos establiments més: Bungalow Park La Cerdanya i Càmping La Cerdanya.
Cerdanya Resort és una empresa socialment responsable que té un alt compromís amb el Medi Ambient, la societat i els seus treballadors, i compta amb el seu propi decàleg en defensa de la natura, en el qual es recullen com a principis bàsics el bon aprofitament de l’aigua, la utilització de productes ecològics, la col·laboració continua amb organitzacions objectius de les quals pasa per la defensa del Medi Ambient, o la digitalització de documents entre altres.
Més informació a: