PALLARS JUSSÀ

La Pobla de Segur reclama mesures per reduir la velocitat als trams urbans de la C13 i la N260

L’Ajuntament de la Pobla de Segur està en converses amb la Direcció General d’Infraestructures de la Generalitat i amb el ministeri de Foment per tal que apliquin mesures per reduir la velocitat als trams urbans de la C13 i la N260. El fet que aquests dos eixos viaris tan transitats creuin la vila pel mig genera nombrosos problemes de trànsit, especialment els caps de setmana.

A principis de febrer, un vehicle va atropellar a una nena en el tram urbà de la N260 i arran d’això el principal grup de l’oposició a l’Ajuntament, el PSC, ha reclamat a l’equip de govern que emprengui mesures per obligar als vehicles a circular més a poc a poc. Els trams més conflictius són l’avinguda de l’Estació, ja que molts vehicles hi accedeixen a gran velocitat provinents del sud així com l’avinguda de Verdaguer, on passa el mateix amb els que vénen del nord.  

En aquest sentit, el portaveu del PSC a l’Ajuntament, Joan Carles Boix, explica que “la Pobla no deixa de ser un lloc de pas, especialment els caps de setmana, i el caos circulatori és horrorós. Creiem que és urgent que es prenguin mesures per pacificar el trànsit”.

En la mateixa línia, l’alcalde, Marc Baró, destaca que “hem d’intentar reduir la velocitat, ja que a la Pobla hi tenim molt trànsit de pas”. Justament, remarca que “n’estem parlant amb els titulars de les vies, la Generalitat i l’Estat, per tal que implantin mesures dissuasòries que facin que la gent no corri tant”. Tot i això, de moment l’Ajuntament no ha aconseguit que aquestes administracions prenguin cap mesura en ferm. 

Poques esperances amb la variant

Una de les mesures que fa anys que hi ha sobre la taula per evitar el pas d’aquestes carreteres pel bell mig de la Pobla de Segur és la variant. Aquesta comportaria la construcció d’un túnel de gairebé un quilòmetre prop de l’accés nord -venint de Sort- que aniria fins a la vall del Flamisell i enllaçaria amb la sortida del poble en direcció al Pont de Suert. D’aquesta manera, no caldria passar pel tram urbà més conflictiu, on hi ha dos revolts molt pronunciats i estrets just al mig del nucli antic. Tot i això, al tram de la C13 sí que caldria seguir passant per l’avinguda de l’Estació. 

Justament fa unes setmanes, el ministre de Transports i Mobilitat, José Luis Ábalos, va anunciar, a preguntes del senador pirinenc Miquel Caminal, que s’havia “reactivat el projecte” per fer aquesta variant, tot i que no va oferir més detalls. En aquest sentit, l’alcalde es mostra escèptic i remarca que “aquest és un tema recurrent que va sortint cada cert temps, però fins que no veiem el projecte sobre la taula i sigui una realitat, costarà de creure’ns que ara va de debò”. De fet, el govern espanyol va començar a plantejar la variant el 2003 i el 2008 fins i tot va arribar a treure a licitació el projecte de redacció, però mai s’ha acabat fent cap pas en ferm per construir-la.