El Pirineu busca la seva marca

Esterri d'Àneu ha acollit, aquest dissabte, una jornada de debat i reflexió sobre les comunicacions, les infraestructures i el posicionament turístic del Pirineu. La jornada estava organitzada per l'Associació de les Jornades d'Excel·lència a l'Alta Muntanya i el tercer any que se celebra. Després de molts anys de debat, el Pirineu segueix sense trobar una marca pròpia que generi consens i segueix arrossegant importants deficiències en infraestructures. 

Cavall natura pirineu
photo_camera Rutes a cavall per la Cerdanya.

Una reflexió oberta sobre el futur del Pirineu en àmbits com les infraestructures, les telecomunicacions o el desenvolupament i la promoció d’una marca geogràfica i turística van conformar el programa d’una extensa jornada de debat dirigida a professionals, empresaris i càrrecs institucionals de les comarques pirinenques amb l'objectiu d'analitzar els seus problemes i els reptes de futur.

El Pirineu: barrera o cruïlla de camins?

Un any més, els dos temes principals que es van capitalitzar el debat van ser la necessitat de buscar una marca turística que impulsi una promoció conjunta de tot el Pirineu (hi ha un gran nombre de marques locals, diferents en funció de cada país, comarca o regió) i sobretot la manca de bones infraestructures que permetin una connexió transfronterera. Aquest va ser, precisament, un dels aspectes que més es va tractar: superar els localismes i plantejar alternatives de futur, iniciatives transfrontereres àmplies que cohesionin el Pirineu superant les barreres físiques i mentals.

Des de l'Associació de les Jornades d'Excel·lència a l'Alta Muntanya es volen convertir en un espai de projecció de projectes comuns del Pirineu i en un fòrum que uneixi ciutadans, empreses i administracions amb l'ànim de superar la situació de despoblament actual i aconseguir una millora de les telecomunicacions i de les noves tecnologies a les zones de muntanya. 

El Pirineu vol deixar de ser una barrera per convertir-se en una cruïlla de camins.