ALIMENTACIÓ

El Parc Natural del Cadí-Moixeró promou els productes de proximitat per dinamitzar l'economia local

L'espai ha impulsat una campanya per donar a conèixer catorze empreses locals de l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya
Ecopyrene Cal Calçot
photo_camera Ecopyrene Cal Calçot de Montellà de Cadí/origencerdanya.cat

El Parc Natural del Cadí-Moixeró ha impulsat una campanya de promoció dels productes de proximitat dins del seu àmbit amb l'objectiu de dinamitzar l'economia local i ajudar les empreses agroalimentàries i d'artesania de la zona a superar les dificultats sobrevingudes amb l'emergència sanitària de la covid-19, pel que fa a la limitació dels canals de comercialització habituals. D'aquesta manera, es vol contribuir a potenciar un consum responsable i, amb aquesta finalitat, s'ha elaborat un material multimèdia per difondre a través de les xarxes socials. De moment, s'hi han sumat catorze empreses de productes locals de l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya.

Prèviament, des del parc es va contactar amb les empreses productores per tal d'identificar i conèixer les seves necessitats i inquietuds. Així, es va constatar la manca de canals de distribució, tenint en compte que moltes d'elles treballen amb producte fresc, i la conveniència de disposar d'un portal comú o la possibilitat de crear una fira, entre d'altres. Des de l'espai natural també es treballa en actuacions addicionals de suport que ajudin a reforçar les microempreses agroalimentàries d'aquest territori.

Parc Cadí Moixeró

D'altra banda, el Parc Natural del Cadí-Moixeró s'ha integrat en el grup de treball liderat per l'Institut per al Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA) i creat amb l'objectiu de treballar i donar suport als productors locals de les comarques pirinenques. Cal recordar que el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el Parc Natural de l'Alt Pirineu també formen part d'aquesta iniciativa

El grup de treball ha acordat recentment impulsar un pla de treball al voltant de quatre eixos diferenciats per a potenciar la transferència de coneixement i recerca, donar suport a la cadena de valor del producte local, promoció i comunicació conjuntes, i cooperació. Així, l'IDAPA s'encarregarà de desenvolupar un Observatori del producte agroalimentari local de l'Alt Pirineu i Aran, a més d'accions de foment al treball cooperatiu i a la generació d'aliances.

Per la seva banda, el sector privat impulsarà un procés de treball per valorar i posar en marxa accions conjuntes de promoció, comercials o de distribució i també s'ocuparà de la integració de les accions comunicatives i de promoció i suport a noves accions.