Més de 800 alumnes descobreixen el Jussà a través de l'entorn d'aprenentatge

basturs1
photo_camera L’Entorn d’aprenentatge de Tremp

L’Entorn d’aprenentatge de Tremp torna a estar en ple funcionament, oferint un any més a tots els centres docents de Catalunya la possibilitat de realitzar gran varietat de sortides amb activitats encarades a facilitar l’aprenentatge en base a l’observació directa i la participació activa dels alumnes.

Així, durant  aquest curs 2014-2015 uns 804 alumnes ja han realitzat diferents activitats vinculades a temàtiques com la geologia i el medi ambient, la història, l’art i la societat i la tecnologia i les hidroelèctriques. 

Enguany destaca la nova creació d’un Itinerari geoambiental i paleontològic per Isona i Conca Dellà, aquest consisteix en primer lloc en identificar, enfilats en el mirador de Claret, els trets geològics que permeten entendre la formació dels Pirineus. L’itinerari continua amb la visita i la descoberta amb profunditat d’alguns dels elements geoambientals més singulars de la zona: els estanys càrstics de Basturs, les icnites de la Posa i l’anticlinal d’Abella de la Conca, fent parada a dinar al poble d’Isona.

Aquest itinerari és el que van seguir ahir un grup d’alumnes de l’INS Terres de Ponent de Mollerussa i el mateix que en propers dies faran altres grups de joves de centres educatius de les terres de Lleida. Per dur a terme aquestes activitats relacionades amb la geologia, un tècnic del Consell Comarcal dóna suport a l’EdA en l’explicació de tots els continguts durant l’itinerari. A banda, el municipi d’Isona i Conca Dellà també acull les activitats relacionades amb la història que inclouen la visita al Castell de Llordà i a l’Església de Santa Maria de Covet.

Totes aquestes activitats destinades a escolars resulten un recurs motivador a l’abast de professors i alumnes per conèixer l’àmplia i singular riquesa patrimonial i geològica del Pallars Jussà.