Maria Ginesta, premiada a la 14a edició Premis Treballs de Recerca de la UdL

L'estudiant obtindrà la matrícula gratuïta al primer curs d'un grau als centres propis de la UdL, a més d'un ajut de 200 euros

maria
photo_camera Maria Ginesta - Premis Treballs de Recerca de la UdL

Aquest passat divendres 10 de novembre de 2017, va tenir lloc, al Saló Víctor Siurana del Rectorat de la UdL, l'acte de lliurament de la 14a edició dels Premis a Treballs de Recerca de la Universitat de Lleida per a l'estudiant de Batxillerat i Cicles formatius de grau superior, que organitza el Vicerectorat d’Estudiants de la Universitat de Lleida, amb el patrocini del Consell Social de la UdL. L’alumna Maria Ginesta Simon n'ha obtingut el primer premi a treballs de recerca de batxillerat de la Àrea d'Humanitats de la UdL pel treball: Procés d’aprenentatge musical del clarinet, essent-ne el tutor Narcís Mellado.

14ens-premis-a-treballs-de-recerca-de-batxillerat-i-cicles-formatius-de-grau-superior_38334541486_o

En total, el jurat ha reconegut 23 projectes, entre premis (14) i mencions (9), de 16 centres de les comarques de Ponent i Barcelona. Aquests guardons estan dividits en vuit àrees: salut i nutrició, juridicoeconòmica, educació i treball social, tecnològica, agroalimentària i forestal, humanitats, gènere i cooperació i desenvolupament. Aquest darrer ha quedat desert. Les noies han arrasat com a millors investigadores de secundària, amb 12 dels 14 premis (dos per a nois) i 7 de les 9 mencions (dos per a nois).

L'estudiantat amb premi obté matrícula gratuïta al primer curs d'un grau als centres propis de la UdL, a més d'un ajut de 200 euros. Els que no es matriculin a la Universitat de Lleida rebran un diploma. També s'atorguen sengles premis de 200 euros als tutors dels treballs i als respectius centres, així com als tutors del Programa Itínera de la Universitat de Lleida.

14ens-premis-a-treballs-de-recerca-de-batxillerat-i-cicles-formatius-de-grau-superior_37674580964_o
 

Resum del treball, elaborat per Maria Ginesta Simon

El clarinet i el seu estudi han suposat una part fonamental en la meva vida. És per això que m’he plantejat conèixer a fons tant l’instrument, com la metodologia d’aprenentatge. He realitzat doncs, una recerca de tots els aspectes rellevants del clarinet des dels seus orígens fins al seu funcionament acústic. També de tots aquells aspectes relacionats amb la pedagogia de l’instrument. Això ho he compaginat amb una part pràctica que ha consistit en fer classes de clarinet a joves amb diferents nivells de coneixement musical. Les conclusions entre ambdues parts m’han permès arribar a una conclusió, sempre subjecta a les circumstàncies, sobre quina metodologia d’aprenentatge és més eficaç.