TURISME DE MUNTANYA

L'Agència Catalana de Turisme i FGC sumen esforços per a la promoció de la marca Pirineus

La companyia ferroviària promocionarà aquest territori i els seus recursos turístics des d'una visió transversal

Pla mitjà del president d'FGC, Ricard Font, i el director de l'ACT, David Font, signant el conveni de col·laboració vinculat a la marca Pirineus. Imatge facilitada pel Departament d'Economia i Coneixement el 26 d'agost de 2019 (Horitzontal).
photo_camera El president d'FGC, Ricard Font, i el director de l'ACT, David Font, signant el conveni de col·laboració vinculat a la marca Pirineus/govern.cat

L'Agència Catalana de Turisme (ACT) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) treballaran de forma coordinada per promoure la marca Pirineus. Amb el nou conveni de col·laboració entre les dues entitats, la companyia ferroviària suma esforços amb la resta d'actors d'aquest programa, en el qual també hi prenen part l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l¡Alt Pirineu i Aran (IDAPA), els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona i el Conselh Generau d’Aran. Aquesta tasca conjunta permet consolidar un model turístic a les onze comarques dels Pirineus catalans, en el qual FGC passarà a promocionar aquest territori i els seus recursos turístics des d'una visió transversal.

El director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, ha assegurat que "el programa Pirineus facilita la dinamització turística de forma sostenible al llarg de tot l’any a les onze comarques que conformen la marca al nostre país". En aquest sentit, ha afegit: "Amb Ferrocarrils de la Generalitat, sumem un actor més al programa per seguir projectant al món els Pirineus de Catalunya. Així, treballar conjuntament facilita unir esforços en la promoció del territori i posicionar la destinació a nivell internacional com un entorn ideal per al turisme d'actiu i natura."

Per la seva banda, el president d’FGC, Ricard Font, ha assenyalat que "la feina de gestió de les estacions de muntanya que fem té sentit si la fem per generar oportunitats per a la gent que hi viu i vol guanyar-se la vida en els territoris on estan ubicades". També ha explicat que tot plegat guanya pes si es promociona dins "d'una estratègia global de difusió dels nostres actius esportius, culturals, ambientals, ecològics, de paisatge i de natura". A més, ha destacat que les instal·lacions que gestiona la companyia "han de ser un actiu de Catalunya, de cada territori, de cada Parc Natural que tenim al Pirineu" i que aquest acord "és un pas més per assolir l'objectiu de posar el Pirineu al món".

Programa Pirineus

El programa Pirineus posa en valor tota la diversitat de l'oferta turística que hi ha en aquest territori, amb l'objectiu de consolidar les onze comarques que el conformen (l'Alt Empordà, l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d'Aran) com a destinació turística única i transversal en els mercats emissors internacionals (principalment de proximitat) mitjançant una promoció específica i amb la finalitat de desestacionalitzar la demanda.

Des de l'any 2003, aquest programa de treball potencia tots els recursos i productes existents des d'una visió transversal a través dels convenis de col·laboració entre l'ACT i els diferents socis. En els convenis es defineix i consensua un pla d'accions de promoció i comercialització anual amb experiències realitzables durant tot l'any, ja siguin de turisme actiu i natura (senderisme, BTT, aventura, estacions d'esquí i muntanya), com aquelles que tenen a veure amb el patrimoni material i immaterial (cultura, gastronomia, festes populars, festivitats). El programa global per aquest 2019 té un pressupost de prop de 700.000 euros.