L’Associació Valls del Pedraforca aposta per la formació dels agents locals i prescriptors del territori

El pròxim 19 de juny es durà a terme a Saldes la primera formació destinada al treball en xarxa i la creació de sinergies dins les Valls del Pedraforca, en el marc del projecte Pedraforca-Experience. L’Associació Valls del Pedraforca i la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona han signat un acord de col·laboració per impulsar l'economia i el turisme en aquest territori.

WhatsApp Image 2019-06-06 at 09.28.32
photo_camera Presentació de la campanya de les Valls del Pedraforca.

L’Associació Valls del Pedraforca, que aglutina una cinquantena d’empreses, promou i coordina el projecte Pedraforca Experience, una iniciativa que pretén fer de la visita al Pedraforca una experiència altament satisfactòria així com esdevenir el punt de partida del treball en xarxa i col·laboratiu entre els agents público-privats que intervenen a la zona: els mateixos associats i associades de Valls del Pedraforca, empreses i agents locals, Ajuntaments de Gósol i Saldes, i d’altres municipis, Parc Natural Cadí-Moixeró, Paratge Natural d’Interès Nacional del Massís del Pedraforca, Departament de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i INSETUR Universitat de Girona dins del programa Nattur.

El passat 27 de maig van iniciar-se les accions de participació amb la primera Taula de Treball de Guies de Muntanya Locals i Agents Implicats a la Zona, a la que hi varen assistir una trentena de guies de muntanya, Ajuntaments de Gósol i Saldes, tècnics del Parc Natural, GRAE-Bombers, FEEC, UAB, UdG i Nattur.

Els dies 17 i 18 es durà a terme la formació de Guies de Muntanya Locals incidint en la qualitat del servei, la seguretat, el coneixement local, la sostenibilitat i l’impacte socioeconòmic de les activitats guiades al voltant del Massís del Pedraforca, entre d’altres. Finalment el dia 19 de juny es durà a terme una formació conjunta entre els guies i tots els agents locals que té com a objectiu principal la creació de sinergies entre: guies, restauradors, allotjaments, artesans, productors, museus, centres d’interpretació, oficines de turisme, Ajuntaments i Parc Natural. Per tal de conèixer, aprendre i descobrir de mà dels mateixos agents locals quines són les seves relacions de col·laboració, posar- les en valor i cercar les estratègies per tal d’enfortir-les.