INFRAESTRUCTURES

La CUP s'oposa a la construcció del tren turístic de la Vall Fosca

Asseguren que cal deixar enrere els projectes faronics que només destrueixen el territori.
Pla general del carrilet de l'Estany Gento, a l'estany Tort, al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, l'agost de 2016. (Horitzontal)
photo_camera Carrilet de l'Estany Gento, al municipi de la Torre de Capdella /Oriol Bosch

La CUP reclama inversions immediates per millorar el sistema de transport públic de la demarcació de l'Alt Pirineu. A través d'un comunicat, la CUP ha explicat que "fonamentalment cal actuar al Pirineu on la connectivitat de transport públic entre les comarques de la reclamada vegueria és inexistent i on la gent dels pobles es veu obligada a utilitzar el vehicle privat". 

Els anticapitalistes defensen un nou model de mobilitat basat en el transport col·lectiu que deixi de banda les grans inversions en projectes faraònics "que giren l’esquena a les necessitats de la població i destrueixen el territori" i posen d’exemple el projecte "Tren dels cims" a la Vall Fosca, recentment licitat per FGC.

"Tren dels cims" a la Vall Fosca

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la redacció del projecte del Tren dels Cims, a la Vall Fosca. El document definirà tècnicament totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el Telefèric de Sallent i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Capdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento. Els treballs de redacció tenen una durada de sis mesos.

El carrilet de l’Estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i tot el sistema de canalitzacions que comuniquen els diversos estanys la zona. El traçat del carrilet, de 5,5 km, uneix l’Estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella. Actualment està en desús i s’ha transformat en una via excursionista.