Les pernoctacions de turisme rural augmenten un 33,5% al Pirineu

La marca Pirineus és la primera de Catalunya en termes absoluts, amb 87,5 milers de pernoctacions, i la que creix més respecte a l’any anterior

Casa de turisme rural a Ansovell
photo_camera Casa de turisme rural "El Paller del Pairot" a Ansovell

El nombre de pernoctacions en establiments de turisme rural a Catalunya ha augmentat un 27,4% interanual al segon trimestre del 2017, registrant un total de 261,8 milers de pernoctacions, segons dades provisionals de l'Enquesta d'ocupació en allotjaments de turisme rural. Segons origen dels viatgers, el nombre de pernoctacions de turisme domèstic creix un 28,3%: les dels catalans augmenten un 26,4% i les procedents de la resta de l'estat un 71,4%; pel que fa al turisme estranger creix un 23,1%. Cal tenir present l'efecte Setmana Santa, atès que aquest any s'ha celebrat al mes d'abril i el 2016 es va celebrar al març.

La Marca Pirineus, la primera de Catalunya

Per marques turístiques, la marca Pirineus és la primera en termes absoluts amb 87,5 milers de pernoctacions, experimentant un increment interanual del 33,5%. La segueix la marca turística Costa Brava, amb 74,3 milers de pernoctacions i un creixement del 27,1% respecte a un any enrere. La marca Paisatges Barcelona ha registrat 32,4 milers de pernoctacions. seguida de Costa Daurada (17,4 milers), Terres de Lleida (16,3 milers) i Terres de l’Ebre (13,0 milers).

Viatgers de turisme rural

Segons l’Enquesta d’ocupació en allotjaments de turisme rural, durant el segon trimestre del 2017, s'han registrat a Catalunya 117,5 milers de viatgers, un 27,2% més que el mateix trimestre del 2016. Per marques turístiques, Pirineus com a primera marca que aplega més viatgers en termes absoluts, mostra un increment interanual del 25,8%, amb 38,4 milers de viatgers.  Costa Brava, com a següent marca en nombre de viatgers, creix un 36,1% (33,4 milers de viatgers) respecte un any enrere.

El turisme, el sector econòmic de més creixement

El turisme és el sector econòmic de major creixement al llarg de les darreres dècades i el que més bé resisteix els períodes de crisi i estancament econòmic com l’actual. El turisme és un fenomen plenament estructural: l’hàbit de fer turisme s’ha estès fins a esdevenir una “necessitat bàsica” en les pautes de consum de moltes persones d’un ampli espectre socioeconòmic. El turisme rural a les comarques pirinenques ha esdevingut els darrers anys un fenomen molt positiu, tant des del punt de vista econòmic com cultural i territorial.