16.12.2019 |
Viure als Pirineus

TRIBUTS

Les oficines de l’Agència Tributària de Catalunya a l’Alt Pirineu i Aran col·laboren en la campanya de la renda

Les oficines de la Seu d’Urgell, Tremp i Vielha ofereixen els seus serveis al contribuent per fer la declaració de l’IRPF

La secretària d’Hisenda de la Generalitat, Marta Espasa, aquest matí a l'oficina de l'ATC de la Seu d'Urgell/govern.cat
La secretària d’Hisenda de la Generalitat, Marta Espasa, aquest matí a l'oficina de l'ATC de la Seu d'Urgell/govern.cat
Les oficines de l’Agència Tributària de Catalunya a l’Alt Pirineu i Aran col·laboren en la campanya de la renda

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) ajudarà a confeccionar la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici 2018 a tots els contribuents de l’Alt Pirineu i Aran que ho sol·licitin. L’Agència prestarà el servei de cita prèvia a l’Oficina Territorial de la Seu d’Urgell, i a les oficines de serveis tributaris de Tremp i Vielha.

És el segon any consecutiu que l’ATC ofereix aquest servei d’assistència personalitzada amb treballadors i estructura propis, des de les oficines territorials i de serveis tributaris, que van entrar en funcionament el setembre del 2017. En total, 87 professionals de l’ATC repartits per tot Catalunya, 6 dels quals es troben a l’Alt Pirineu i Aran, es posaran a disposició dels ciutadans per ajudar-los a elaborar la seva declaració de renda i patrimoni 2018.

Atenció presencial entre el 14 de maig i l’1 de juliol

La sol·licitud per ser atès a les oficines de l’ATC entre el 14 de maig i l’1 de juliol es pot reservar a través del telèfon 901 22 33 44, a partir d’avui mateix. Aquells contribuents que hagin de fer la declaració de l’impost de patrimoni també poden demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l’ATC o del telèfon 012.

La secretària d’Hisenda de la Generalitat i presidenta de l’ATC, Marta Espasa, acompanyada del director de l’agència catalana, Eduard Vilà, l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, i el primer tinent d’alcalde, regidor d’Hisenda i president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, han visitat avui l’Oficina Territorial de la Seu d’Urgell i han mantingut una reunió de treball amb el seu responsable.

Durant la trobada, han valorat el servei prestat l’any passat per primera vegada i han donat a conèixer que des dels 3 punts d’atenció que l’ATC té a l’Alt Pirineu i Aran, es va ajudar 1.122 ciutadans i ciutadanes a fer la declaració de la renda, un 96% dels quals va qualificar l’atenció rebuda “d’altament satisfactòria”.

8,9 milions d’euros recaptats i 1.532 persones ateses en 19 mesos

Des del passat mes de setembre del 2017 i fins al 31 de març d’enguany, l’Oficina Territorial de l’ATC a la Seu d’Urgell ha recaptat un total de 8,9 milions d’euros, ha atès 1.532 persones i ha gestionat 11.530 expedients.

L’ATC, un model d’atenció en xarxa

Oferir els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya i fer-los més propers amb el mateix nivell d’eficiència i qualitat, i una atenció cada vegada més personalitzada, és l’objectiu fonamental del model d’atenció en xarxa de l’ATC.

Des de l’1 de setembre del 2017, l’Agència Tributària ha ampliat la seva estructura, passant de tenir 4 delegacions a 32 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana. Concretament, l’ATC disposa dels Serveis Centrals a Barcelona, 3 delegacions (Tarragona, Girona i Lleida), 19 oficines territorials (Barcelona Poblenou, Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, la Seu d’Urgell, Reus i Tortosa) i 13 oficines de serveis tributaris, compartides amb administracions locals (l’Hospitalet de Llobregat, Berga, Igualada, Vilanova i la Geltrú, Olot, Ripoll, Cervera, Solsona, Tremp, Vielha, Valls, el Vendrell i Móra d’Ebre).

Aquesta xarxa territorial, que estén la seva capil·laritat a tot el territori, presta serveis relacionats amb tots els tributs plenament gestionats per l’ATC i l’atenció de la recaptació executiva abans encomanada a l’AEAT. Per tant, la cartera de serveis prestada per l’ATC s’ha incrementat i, alhora, s’ha aproximat a la ciutadania. Com a dades que ho corroboren, val a dir que, des que es van posar en marxa les noves oficines, ja han atès més de la meitat (54%) dels contribuents que s’han adreçat a l’ATC i que el nombre de cites prèvies ha crescut un 92%.

També, en el marc del desplegament territorial, i a fi d’aproximar l’Administració tributària al contribuent, la xarxa Tributs de Catalunya ha comportat el desenvolupament d’un marc de col·laboració estable amb les administracions tributàries locals per gestionar els tributs amb més proximitat al ciutadà: avui disposa de 203 oficines, amb les quals ha assolit un potencial d’actuació sobre 911 municipis que cobreixen el 86% de la població.

Comentarios