INFRAESTRUCTURES

La nova companyia aèria Cielo, amb base a Tolosa de Llenguadoc, volarà des de l'aeroport de la Seu

Air Nostrum, que opera a Lleida-Alguaire, manté converses amb el govern del Principat per utilitzar la infraestructura
Aeroport de la Seu bis
photo_camera Pista de l'aeroport de la Seu d'Urgell/ACN

La nova companyia aèria Cielo, amb base a Tolosa, serà una de les aerolínies que operarà a l'aeroport d'Andorra-la Seu segons ha explicat un dels seus fundadors, Martial Bot, que ha dit que la intenció és "oferir un pont aeri fluid entre el Principat, Occitània i Catalunya amb avions d'entre 42 i 48 passatgers". D'aquesta manera, es pretén començar a prestar servei amb una petita flota d'avions de l'empresa francesa ATR i la voluntat és arribar, en un futur, a un acord amb Air France per poder fer connexions amb vols amb altres destinacions amb un únic bitllet. A banda, Air Nostrum, que opera a Lleida-Alguaire i té un acord de franquícia amb Iberia, manté converses amb el govern andorrà per oferir vols des de la infraestructura pirinenca.

Des de la companyia Cielo, integrada per persones formades en el món de l'aeronàutica civil, asseguren que la implementació del sistema d'aproximació instrumental amb GPS ha estat clau perquè es fixessin en l'aeroport d’Andorra-la Seu. Actualment, estan estudiant amb ATR si la pista és suficientment llarga perquè l'avió aterri i pugui estacionar-se sense inconvenients. "Sobre el paper veiem que és possible, però necessitem fer una exploració més profunda, tenint en compte altres factors de l'entorn com el vent, el nombre de passatgers i la capacitat de l’avió", ha dit Bot.

El responsable del projecte, que confirma que han comunicat al govern d'Andorra el seu interès, considera que abans de començar l'activitat és necessari millorar les vies de connexió terrestres entre l'aeroport i Andorra. L'aerolínia es ven com una companyia 'ecofriendly' i diu que funcionaria amb algunes de les naus que menys emissions de diòxid de carboni emeten a l'entorn. Així, des de la Seu es volaria amb una nau de turbopropulsors, i no turboreactors (que provoquen emissions més tòxiques) "per respectar el medi ambient", segons explica Bot.

Ara per ara, la companyia no es plantejar tenir una base aèria a l'aeroport pirinenc, tot i que els agradaria comptar amb un equip de tripulació andorrà. En aquest sentit, també volen implicar els actors turístics per poder dissenyar plans de vacances i caps de setmana d'esquí que no només incloguin l'allotjament i l'accés a pistes, sinó també els vols. Finalment, no descanten tampoc que, en funció de les necessitats, el servei només s'ofereixi de manera estacional.