La Diputació de Lleida adapta a la nova situació la campanya ‘Tinc sort de tenir-te a prop’, que passa a ser ‘Tinc sort de sentir-te a prop’

L’objectiu és donar suport i posar en valor l’economia de proximitat, el vincle entre productors i consumidors i la complicitat i retroalimentació.
Diputació_Tinc sort_1
photo_camera Alguns del protagonistes de la campanya.

El president de la Diputació, Joan Talarn, li ha explicat al conseller d’Economia i Empresa, Roger Torrent, els 8 projectes tractors per a la transformació de l’economia de Lleida que opten al fons Next Generation.

La Diputació de Lleida ha aprofitat el marc de la 148a edició de la Fira de Sant Josep de Mollerussa i 40è Saló de l’Automòbil per donar a conèixer els detalls del rellançament de la campanya institucional ‘Tinc sort de tenir-te a prop’, que ara s’adapta a la nova situació renovant l’eslògan, que serà ‘Tic sort de sentir- te a prop’.

Aquella campanya va posar en valor l'economia de proximitat. Una campanya on les cares visibles van ser persones amb noms i cognoms que regentaven negocis de diferents sectors de la demarcació de Lleida, i que, després de l’experiència, coincideixen a assenyalar que el lema ‘Tinc sort de tenir-te a prop’ els ha permès ser més visibles a les xarxes socials, fet que ha propiciat un augment de les visites a les seves pàgines web i que ha activat les vendes i les comandes

La presentació, celebrada a l’estand de la Diputació, ha anat a càrrec del diputat Carles Gibert, vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, que ha estat acompanyat d’alguns dels protagonistes de la primera campanya, com ara Gemma Capell, consumidora de Golmés; i Montse i Albert Balsells, de l’empresa tèxtil John Fil, de l’Espluga Calba.

Diputació_Inauguració Fira

Aquesta campanya que ara es reactiva es va posar en marxa ara fa tot just un any amb l’objectiu d’impulsar l’economia de proximitat de les pimes de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran en el marc de la crisi esdevinguda arran de la pandèmia de la Covid-19. Carles Gibert ho ha recordat en explicar que, durant el confinament, la ciutadania va tenir a prop comerciants, productors i restauradors que, tot i les dificultats, “van continuar donant servei i garantint que no ens faltés de res”. Aquest va ser el punt de partida de la campanya que, sota el lema ‘Tinc sort de tenir-te a prop’, la Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica, va posar en marxa en aquell moment.

Aquella campanya va posar en valor l'economia de proximitat. Una campanya on les cares visibles van ser persones amb noms i cognoms que regentaven negocis de diferents sectors de la demarcació de Lleida, i que, després de l’experiència, coincideixen a assenyalar que el lema ‘Tinc sort de tenir-te a prop’ els ha permès ser més visibles a les xarxes socials, fet que ha propiciat un augment de les visites a les seves pàgines web i que ha activat les vendes i les comandes.

Avui, aprofitant el marc de la Fira de Sant Josep i la presència d’algunes d’aquelles persones que van intervenir en la iniciativa, s’ha aprofitat per “fer el rellançament de la campanya adaptant-la a la situació actual”, una situació en la que “aquests comerços ja es comencen a obrir”, ha dit Gibert. Per tot plegat, un any després “presentem la reactivació d’aquesta campanya”, sumant al lema ‘Tinc sort de tenir-te a prop’ un nou eslògan: ‘Tinc sort de sentir-te a prop’, que “la fa relluir i l’adapta al nou moment”.

El rellançament de la campanya té com a objectiu “donar suport i posar en valor l’economia de proximitat, el vincle existent entre productors i consumidors i, en definitiva, la complicitat i retroalimentació que s’estableix entre la producció i el consum local”, amb un eslògan que surt d’històries com la de la Julita, la florista de Flors Julita de La Fuliola, que durant la pandèmia no va deixar ni un dia sense flors a ningú, i que cada dia continua traient les flors al carrer igual que ha fet al llarg de tot el confinament. I si no hi és, la gent li deixa els diners i s’emporta les flors.

Montse Balcells, gerent de la Cooperativa John Fil, protagonista de la primera campanya, ha donat el seu testimoni explicant que amb aquesta campanya es van poder donar a conèixer. Fins al moment, treballaven per altres marques, però amb la crisi van decidir llançar la seva pròpia marca, i gràcies a aquesta iniciativa “ens vam donar a conèixer al territori i vam donar una mica d’impuls a la marca”. Van apostar per fer venda online i així arribar als consumidors finals.

Gemma Capell, directora de Red Peppers i consumidora de la campanya, ha puntualitzat que “hem de posar en valor el que tenim al nostre voltant, no només per fomentar l’economia local, sinó també pels avantatges mediambientals que proporciona comprar un producte de Lleida”, i ha afegit que amb aquesta campanya es vol donar a entendre que “tots tenim sort de tenir-nos a prop perquè ningú és sense l’altre i, per tant, s’ha de potenciar tant el que ven com el que compra”.

La Fira de Sant Josep ha estat inaugurada aquest matí pel conseller d’Economia i Empresa del Govern de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, el qual ha visitat l’estand de la Diputació de Lleida. El president Joan Talarn li ha explicat els vuit projectes tractors per a la transformació de l’economia de Lleida que opten al fons europeu Next Generation.