08.08.2020 |
Viure als Pirineus

Aportar seguretat i garantir el servei, eixos de l’actuació de PEUSA durant l’estat d’alarma

Des del primer moment en què el govern central anuncia que al cap de 48 h declara l'estat d'alarma per coronavirus, l'empresa energètica PEUSA reacciona adaptant l'atenció al client a la nova situació. L'objectiu principal, garantir el 100% del servei i, alhora, posar a disposició dels usuaris canals de contacte permanents. A continuació, la companyia ha impulsat tot d’actuacions orientades a aportar seguretat als seus clients, en un moment d’incertesa que pot contemplar no poder pagar les factures. Per això i per assegurar la llum i el gas als seus clients, PEUSA ha anat proposant accions i col·laboracions diverses.
L'empresa energètica PEUSA ha col·laborat amb l’Hospital de la Seu d’Urgell.
L'empresa energètica PEUSA ha col·laborat amb l’Hospital de la Seu d’Urgell.
Aportar seguretat i garantir el servei, eixos de l’actuació de PEUSA durant l’estat d’alarma

Des del primer moment en què el govern central anuncia que al cap de 48 h declara l'estat d'alarma per coronavirus, l'empresa energètica PEUSA reacciona adaptant l'atenció al client a la nova situació. L'objectiu principal, garantir el 100% del servei i, alhora, posar a disposició dels usuaris canals de contacte permanents. A continuació, la companyia ha impulsat tot d’actuacions orientades a aportar seguretat als seus clients, en un moment d’incertesa que pot contemplar no poder pagar les factures. Per això i per assegurar la llum i el gas als seus clients, PEUSA ha anat proposant accions i col·laboracions diverses.

D’entrada, reforça l’atenció als usuaris per les vies no presencials, com ara l'Oficina Virtual, el correu electrònic, el web i les xarxes socials. I es comunica per vies diverses el telèfon gratuït d'atenció. Un cop l'estat d'alarma és actiu, a PEUSA s'activen els protocols de confinament del personal, reducció de la mobilitat a casos estrictament necessaris i activació del teletreball.

Els carrers de l'Alt Urgell i la Cerdanya es buiden, les persones passem tot el temps a casa i les empreses redueixen considerablement la seva activitat. Dies de neu el mes de març, fred rigorós i la pluja intensa i persistent de l'abril no han aturat la prestació de servei per part de PEUSA. Ni tampoc l’atenció als clients a distància.

Les persones, al centre

Un cop l'empresa pot assegurar el subministrament d'electricitat i gas, centra la seva mirada en les persones, tant el consumidor empresarial com el domèstic i particular. Impulsa quatre grans accions, conscient del risc de vulnerabilitat i pobresa energètica que el confinament pot generar. I amb la voluntat última que ningú hagi de prescindir del subministrament elèctric o de gas.

Primer, la mirada de PEUSA es focalitza en el suport a persones en situació vulnerable, per ajudar-les a cobrir necessitats bàsiques i a assumir el cost dels subministraments essencials, en un context d'activitat econòmica reduïda a mínims o paralitzada. L'empresa contribueix amb 50.000 € a posar en marxa accions concretes i en delega la gestió al Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell, com a mesura de transparència en la gestió i pel compromís d'assegurar justícia social i equitat en el repartiment.

La possibilitat d'ajornar o fraccionar pagaments també és una opció que es posa sobre la taula. Així com l'assumpció per part de PEUSA de determinats costos en casos especialment crítics.

De forma paral·lela, la companyia ofereix a petites i mitjanes empreses i a treballadors autònoms la possibilitat de reduir la potència contractada durant un període determinat de temps, i recuperar-la més endavant sense cap tipus de cost. Per tant, la firma urgellenca assumirà posteriorment el càrrec econòmic que aquesta gestió implica. Són més de 200 clients els que han reduït la potència dels seus negocis i locals, i han aconseguit un estalvi global que supera, pel moment, els 160.000 euros.  Un gran avantatge per al teixit industrial i del comerç de la zona.

Aliments i bates d'hospital

La donació en espècie de l'equivalent a 4.000 Kg de productes per al Banc dels Aliments és la següent acció, que inclou bàsics com sabó de mans, lleixiu, paper higiènic i bolquers, per reforçar la higiene necessària en l'època del coronavirus que ens toca viure. També formen part del lot aliments de primera necessitat, com ara 1.800 litres de llet, 105 litres d’oli, 192 litres de brou, pasta, sucre i farina.

Arribats a aquest punt, l'empresa energètica es posa a disposició de l’Hospital de la Seu d’Urgell i s'acorda contribuir amb la compra de 1.000 bates impermeables per a ús del seu personal sanitari. Són peces d'indumentària sanitària, de material plàstic resistent que produeix la firma amb seu a Solsona Pensilvania Tèxtil.

L'excepcionalitat de les mesures impulsades fins ara per part de PEUSA té com a fil conductor la voluntat d'aportar tranquil·litat i donar el màxim suport a les famílies més vulnerables, en una situació tan insòlita com l'actual pandèmia provocada pel Covid-19. L’energètica de l’Alt Urgell valora noves iniciatives d'ajuda i suport, sobretot als més vulnerables en l'àmbit geogràfic pirinenc.

Aportar seguretat i garantir el servei, eixos de l’actuació de PEUSA durant l’estat d’alarma
Comentarios