19.10.2019 |
Viure als Pirineus

Reprenen les obres de la carretera de Baiasca després d'haver-se aturat al novembre de 2016

Està previst que a finals de juliol estigui enllestida la primera fase de les obres que ha de donar pas als veïns per la nova variant

Una màquina treballant a la carretera de Baisca. Al fons es veu el poble.
Una màquina treballant a la carretera de Baisca. Al fons es veu el poble.
Reprenen les obres de la carretera de Baiasca després d'haver-se aturat al novembre de 2016

Aquesta setmana s'han reprès les obres de la carretera de Baiasca, al Pallars Sobirà, després d'haver-se aturat al cap de pocs dies de començar al mes de novembre del 2016. La meteorologia adversa de l'hivern i afloraments d'aigua van provocar l'aturada de les obres i la reformulació del projecte inicial. Amb els problemes tècnics resolts les màquines ja han començat a treballar en el disseny de la nova variant, que ha de permetre salvar un punt negre d'esllavissades i despreniments de roques. Josep Vidal, alcalde de Llavorsí, ha explicat que està previst que aquesta primera fase d'obres estigui enllestida a finals de juliol. En aquesta actuació s'invertiran uns 250.000 euros.

Per evitar perills als usuaris de la via i poder treballar en condicions, la carretera estarà tallada de dilluns a divendres des de les 8.30 hores fins a les 18.00. El pas només estarà autoritzat durant aquest període per emergències. Amb aquestes obres els veïns de Baiasca veuen com després de més d'un any de passar per una carretera sense les mínimes garanties de seguretat disposaran d'un accés segur fins al poble.

El pas alternatiu que es donarà als veïns de Baiasca és un ramal d'uns 370 metres que salvaran el punt negre on de maneres reiterades es produïen despreniments i esllavissades. Per construir el nou pas se n'aprofitarà un d'existent; el camí del Bosc. El desnivell d'aquesta carretera preocupa els veïns que no saben que passarà en èpoques de neu i gel.

La Diputació de Lleida aporta uns 70.000 euros per la realització d'aquestes obres i el Consell Comarcal del Pallars Sobirà, a través de Política Territorial, també hi contribueix amb una inversió similar. El departament de Governació també participa en el finançament de l'obra.

Per la segona fase de les obres que ha de deixar enllestida tota la carretera i la connexió de la variant fins a la carretera principal, faltaran uns 180.000 euros d'inversió. 

Comentarios