INFRAESTRUCTURES

El PSC denuncia irregularitats en l’execució de la nova rotonda a Tremp

La diputada, Sílvia Romero, ha registrat un seguit de preguntes advertint que “no es pot fer una obra d’aquestes magnituds sense respectar l’ordenació urbanística i el procediment de tramitació”
20210428_162957 (2)
photo_camera Les obres de la nova rotonda de Tremp ja han començat / FS

La diputada del PSC al Parlament ha registrat un seguit de preguntes advertint que “no es pot fer una obra d’aquestes magnituds sense respectar l’ordenació urbanística i el procediment de tramitació”

La diputada del PSC per Lleida, Pirineu i Aran al Parlament de Catalunya, Sílvia Romero, ha advertit avui que “l’execució de la nova rotonda que el govern de la Generalitat ha iniciat a Tremp presenta greus irregularitats” i ha afegit que “no es pot fer una obra d’aquestes característiques i magnituds sense respectar l’ordenació urbanística i el procediment de tramitació”.

Sílvia Romero diputada Pirineu(Foto: Sílvia Romero és diputada del PSC al Parlament de Catalunya i cap de l'oposició a l'Ajuntament de Tremp/ PSC)

Per això, el Grup Parlamentari Socialista ha registrat una bateria de preguntes “per aturar un projecte que, a més de contravenir el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, suposarà un greuge al sector comercial de la zona i als veïns i veïnes”.

Romero ha recordat que “tant Territori i Sostenibilitat com l’Ajuntament han pactat l’execució d’una obra que ningú vol d’esquenes a la població, al grup a l’oposició i ocultant la corresponent tramitació” i ha afegit que “tot i que se’n va comprovar la seva inviabilitat, no el projecte ni la seva modificació han estat sotmesos al tràmit d’informació pública, tal i com obliga la Llei de Carreteres de Catalunya”.

Sílvia Romero ha explicat que “la rotonda que es pretén fer, de 28 metres de diàmetre, i en ple nucli urbà, deixaria sense zones d’aparcament tot l’entorn, en molts punts es trobarà a només 4 metres de les cases provocant problemes d’accés als garatges particulars i als negocis i contamina més”. A més, ha dit, “no es pot justificar una obra així dient que l’objectiu és disminuir la velocitat, hi ha altres solucions més adients per una via al bell mig d’un municipi com semàfors o passos elevats, sense necessitat de disgregar un barri comercial i residencial de la resta de Tremp”.