25.06.2018 |
Viure als Pirineus

GASTRONOMIA

Neix a Tremp el Consell del Corder

Es tracta d'una taula de treball formada per professionals dels diferents sectors per donar a conèixer les excel·lències d'aquesta carn

El cuiner del restaurant De Gurb serveix una caldereta de corder/Marta Lluvich
El cuiner del restaurant De Gurb serveix una caldereta de corder/Marta Lluvich
Neix a Tremp el Consell del Corder

El programa Al teu gust, aliments del Pallars ha creat el Consell del Corder. Es tracta d'una taula de treball formada per professionals dels diferents sectors involucrats amb el corder: ramaders, veterinaris, carnissers i restauradors, amb l'acompanyament de l'Ajuntament de Tremp i la Fundació Alícia. La creació del Consell del Corder neix arran de la voluntat del sector de donar a conèixer les excel·lències d'aquesta carn, que alhora és un dels motors econòmics de la comarca. Els objectius d'aquest òrgan són: promocionar el corder del Pallars i la seva cuina, articular les inquietuds del sector i, desenvolupar i difondre coneixements sobre aquesta carn i la seva cuina.

La primera acció, en la qual ja s'està treballant, és la d'hostatjar 7 xefs catalans que han reconegut la qualitat del corder del Pallars, donant-los a conèixer de primera mà el territori i les persones que hi treballen, així com la manera de treballar el corder a les explotacions, carnisseries i restaurants. Convertint-se d'aquesta manera en ambaixadors de la marca.

Aquests ambaixadors són: Ada Parellada (Restaurant Semproniana, Barcelona), Sergi de Meià (Restaurant Sergi de Meià, Barcelona), Xixo Castanyo (Restaurant Malena, Gimenells), Joel Castanyé (Restaurant La Boscana, Bellvís) Pep Nogué (gastrònom, col·laborador de diferents mitjans audiovisuals), Vicent Guimerà (Restaurant Antic Molí, Ulldecona) i Mateu Casañas, Eduard Xatruch i Oriol Castro (Restaurant Compartir, Cadaqués). 

Aquests cuiners, tots ells compromesos amb els valors de proximitat i cura del producte, col·laboraran amb Pallars terra de Corder en les accions de difusió i promoció del producte amb diferents accions, entre elles l'enregistrament de diferents vídeos de receptes que es podran veure a les xarxes socials.

Comentarios