20.09.2020 |
Viure als Pirineus

INFRAESTRUCTURES

La CUP del Pallars es mostra molt crítica amb la millora de la carretera de Comiols

La vertebració territorial no passa per millorar 5 minuts un trajecte fins a Barcelona, assegura la CUP del Pallars
Carretera de Comiols/ACN
Carretera de Comiols/ACN
La CUP del Pallars es mostra molt crítica amb la millora de la carretera de Comiols

La CUP del Pallars ha fet públic un comunicat en relació a les obres de millora de la carretera del Port de Comiols, que el conseller de Territori, Damià Calvet, va anunciar aquesta setmana passada, i que suposaria una inversió de 185 M d’€.

El comunicat diu així:

"Amb astorament hem conegut la intenció del Conseller Calvet de dur a terme obres a la carretera C1412b - L512 en el tram Artesa de Segre, Comiols i Isona, per un valor de 185 M d’€.

1- La CUP constatem que el Govern no preveu la necessària millora de l’accés nord a Tremp per la C13 per arribar a l’Hospital dels Pallars sense creuar tota la vila, ni la millora del tram sud entre Tremp, Àger i Balaguer per accedir en condicions normals a Lleida i als seus serveis públics, ni la vinculació a l’Hospital d’Aran de les ciutadanes de les Valls d’Àneu.

Per la CUP es obres anunciades són previstes per a la millora de les arques de les poques i amigues empreses que se’n beneficiaran

Aquestes absències greus indiquen que les obres anunciades són previstes no per a la millora de la qualitat de vida quotidiana de les pallareses, secularment oblidada i malmesa des de la capital, sinó per a la millora de les arques de les poques i amigues empreses que se’n beneficiaran i que no generen retorn social a la ciutadania pallaresa.

2- La CUP demanem al Conseller Calvet que detalli per què les obres anunciades ho són per un cost de 185 M d’€ quan, les mateixes obres, amb un túnel i un viaducte més, previstes pel Conseller Nadal el 2009, tenien un pressupost de 105 M d’€. D’on surten els 80 M d’€ de més per a una mateixa proposta?

La vertebració territorial no passa per millorar 5 minuts un trajecte fins a Barcelona sinó per fer inversions realment necessàries per interconnectar les comarques pirinenques

3- La CUP exigim, davant la crònica manca de visió social global del Govern de torn a l’hora de planejar la inversió pública als Pallars, la destinació immediata de diner públic suficient, als Pallars en educació i escoles, generació de treball, salut, transport públic, cultura i biblioteques,  habitatge públic i infància. Aquests són els àmbits essencials i efectius ens els quals cal invertir per revertir el despoblament, l’atur i la precarietat i que són permanentment absents dels anuncis trompeters que periòdicament fan els consellers des del Port-balcó de Comiols, que continua esdevenint el punt de màxima aproximació dels càrrecs públics capitalins a la nostra realitat a l’hora de prendre decisions, aprofundint la desigualtat entre les pallareses i la resta de la ciutadania catalana.

4- Des de la CUP veiem molt necessari i urgent repensar una veritable vertebració territorial entre el món rural i l’urbà i entre el Pirineu i l’Aran i la resta del país i que no passi perquè aquests territoris acabin essent l’àrea metropolitana de Barcelona.

La vertebració territorial no passa per millorar 5 minuts un trajecte fins a Barcelona sinó per fer inversions realment necessàries per interconnectar les comarques pirinenques (recordem la pèssima carretera nacional que entrellaça Pallars i Ribagorça, per exemple) i per generar diversificació econòmica (defugint del monocultiu turístic) i apropant els serveis públics a la gent que habitem dia a dia aquests territoris per aconseguir tenir un territori viu i on s’hi pugui viure dignament",

La CUP del Pallars es mostra molt crítica amb la millora de la carretera de Comiols
Comentarios