MÓN RURAL

El Consell Comarcal del Pallars Jussà impulsa una campanya per combatre el despoblament

La iniciativa ofereix als més joves raons per quedar-se i desenvolupar la seva vida a la comarca
Campanya Pallars Jussà despoblament
photo_camera Cartell de la campanya del Pallars Jussà contra el despoblament / CCPJ

El Consell Comarcal del Pallars Jussà presenta aquest dilluns 9 d’agost la campanya Jo trio el Jussà. Una terra ON, per a la conscienciació i revalorització dels recursos endògens de la comarca com a fons de creació de treball.

La campanya es comunicarà a través de les xarxes socials, entitats locals i en cartells publicitaris que es podran trobar arreu dels pobles de la demarcació.

Aquesta campanya s’emmarca en una iniciativa que compta amb diverses accions, totes elles destinades a combatre el repte demogràfic. Per dur-les a terme s’han coordinat diferents àrees del Consell Comarcal com joventut, Ateneus cooperatius i projectes singulars, serveis socials, projecte les 7 comarques o l’entitat Pallars Actiu juntament amb els tècnics del programa de reactivació econòmica finançat pel SOC.

El president del Consell Comarcal, Josep Maria Mullol, veu com un encert la temàtica d’aquestes accions, ja que considera que aprofiten una de les oportunitats que la pandèmia a posat en relleu; el retorn o la migració a rural per a la recerca de la qualitat de vida. Altrament ressalta que aquestes accions formen part d’un projecte presentat als premis ACM (Associació Catalana de municipis), aconseguint ser un dels  tres ens locals de Catalunya premiats i amb el que s’ha aconseguit el 33% del finançament total del projecte (OPORTUNITATS PER A LES PERSONES, IMPULS AL TERRITORI).

imatge una terra ON

Per dur a terme la campanya Jo trio el Jussà. Una terra ON s’han entrevistat a persones representatives de la comarca que estan relacionades amb el progrés, la modernització i el desenvolupament del territori per tal de donar a conèixer el que s'està fent i el que es pot arribar a fer, fent valdre les fortaleses del territori: projectes emergents basats en la innovació o transformació del producte, fort patrimoni natural, paisatgístic i històric, qualitat de vida, tranquil·litat i altres punts forts de la regió que s’aniran descobrint a mesura que avança la campanya.

L’eslògan de la campanya se centra en dos conceptes clau: tria el Jussà i la paraula ON. L’ON simbolitza l’encesa cap a un nou moviment, la vitalitat, l’empenta cap a una nova direcció, el rejoveniment i modernització del territori, l’energia que batega, la història que ens mou i una regió que és activa. Amb la campanya es pretén trencar amb la idea que a les àrees rurals no hi ha moviment i no hi ha activitats, per demostrar tot el que el Pallars Jussà té per oferir i el camí que encara queda per recórrer. Tria el Jussà, reforça el relat què escollir quedar-se al territori forma part d’una elecció personal consolidada. Els protagonistes de la campanya són reflex d’èxit basat en el creixement professional, l’arrelament a la terra i les oportunitats que ofereix el territori.

La campanya Jo trio el Jussà, una terra ON ofereix als més joves raons per quedar-se i desenvolupar-se dins de la comarca. A les imatges gràfiques de la campanya li donen suport tres vídeos amb l'enregistrament de les entrevistes a les persones seleccionades que podreu trobar a les xarxes socials del Consell Comarcal, el seu canal de YouTube i a la pàgina web de la campanya unaterraon.cat.