TURISME DE MUNTANYA

La Cerdanya mostra el millor d'ella mateixa per atraure el turisme de proximitat

La campanya "Un estiu per emmarcar" ha estat impulsada pel Consell Comarcal de la Cerdanya a través de Turisme Cerdanya i forma part del Pla d’Acció Sectorial del Turisme 2019-2023

Travesseres bis
photo_camera El poble de Travesseres i el Cadí al fons/Turisme Cerdanya

Malgrat la davallada de les facturacions turístiques de prop del 46%, segons un estudi de la Universitat de Barcelona, enguany, els destins vacacionals de proximitat, com ara la Cerdanya, s’activen per esdevenir una de les opcions preferides i segures per a persones i famílies catalanes. Així ho diu l’estudi de Tourislab que, entre d’altres, arriba a dues conclusions. D’una banda, que Catalunya serà la destinació escollida per més de la meitat dels catalans que faran vacances el 2020 i de l’altra, que més del 75% dels viatgers catalans dedicaran una setmana, com a mínim, a les seves vacances i busquen destinacions sense aglomeracions i prop de la natura

En aquest escenari, el Consell Comarcal de la Cerdanya, a través de Turisme de Cerdanya, posa en marxa una campanya de comunicació dirigida al turisme de proximitat, que degut a la pandèmia, cerca destins més propers per a les seves vacances, per promoure  un turisme responsable i conscient i sobretot, amb un impacte positiu, tant per la població i la cultura, com per la naturalesa i el patrimoni.

Santa Eugènia de Saga

(Foto: Santa Eugènia de Saga/Turisme de Cerdanya)

Els efectes del confinament i especialment la prohibició de mobilitat entre regions sanitàries ha suposat un fort impacte en el sector turístic de la comarca. Tot i així, l’aturada ha permès al sector preparar-se adequadament per a la reactivació, que, com ja es preveia, requereix una adaptació a les normes de seguretat amb canvis físics dels establiments i noves maneres de fer, necessàries per acollir els i les visitants i garantir la seguretat de tothom.

Prat de Cadí Primavera

Una vall àmplia, a la mida dels desitjos de llibertat

La campanya, que consta d’un vídeo promocional i de diverses imatges gràfiques, incideix en les ganes de recuperar el temps perdut aquests mesos de confinament, retornant a la natura, símbol de la llibertat i l’espai que ens ha mancat. Apel·la a la necessitat de un “reset”, de tornar a tenir bons records, i... on millor que a la Cerdanya per omplir-se d’aquest oxigen imprescindible després dels mesos de tancament.

Cerdanya, un estiu per emmarcar 1

Desenvolupament però no a qualsevol preu: turisme sostenible i responsable

Lluny de ser una acció de curt termini i només enfocada com a resposta a l’impacte de la situació actual, la campanya s’emmarca dins del Pla d’Acció Sectorial del Turisme 2019-2023, un full de ruta  per promoure el desenvolupament de la comarca a través d’un turisme responsable, amb el medi ambient però també amb els habitants del territori.

Sol, natura, gastronomia i cultura, i enguany també seguretat

Un altre objectiu de la campanya és afavorir el manteniment de l’activitat durant tot l’any, i en aquest sentit és cert que la Cerdanya és una vall amb molts pols d’atracció, més enllà dels esports d’hivern: gastronomia, patrimoni cultural, activitats de muntanya i molt sol - més de 3.000 hores a l’any.

Enguany, la situació excepcional ha fet que els establiments turístics hagin pres fortes mesures d’higiene i desinfecció per tal de garantir la seguretat dels i les visitants. Així, no només l’ampli espai a l’aire lliure serà un factor per a sentir-se segur, sinó també l’acollida que els espera.