GASTRONOMIA

Una vintena de restaurants s’uneixen al projecte Carns de la Ribagorça

“Carns de la Ribagorça” rep el suport del Consorci Leader Pirineu Occidental.

Carns de la Ribagorça 2
photo_camera Un ramat de vaques a l'Alta Ribagorça/CCAR

El projecte iniciat al 2017 per posar en valor la carn de corder i vedella produïda i comercialitzada a la comarca sota la marca comercial “Carns de la Ribagorça” arriba al sector de la restauració. Un total de 17 restaurants s’han mostrat interessats en formar-ne part i s’espera arribar a la vintena en el torn de visites que s’estan realitzant fins a final de mes per part de tècnics del DARP i el Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça.

Per tal que el restaurant pugui adherir-se al projecte cal que ofereixi plats elaborats amb carn de corder o vedella procedent de les explotacions que es troben al territori de la Ribagorça natural en el qual també s’inclouen les poblacions aragoneses que usen l’escorxador del Pont de Suert per al sacrifici dels animals.

CARN 2

Els restaurants adherits reben material promocional per tal que els seus clients puguin estar informats del consum de la carn autòctona. Aquest material consisteix en suports metàl·lics de sobretaula, targetes personalitzades amb el logotip de la marca, sets de colors per als infants que sol·licitin algun plat amb “Carn de la Ribagorça”, un identificador de porta i etiquetes per emplatar.  També s’està treballant en la creació d’una pàgina web i en la promoció a les xarxes socials sota el hastag  #carnsdelaribagorça. Així mateix es crearan diversos canals d’informació entre els adherits i una comissió integrada per un representant de cada sector: explotacions ramaderes, carnisseries i restaurants.

Tanca  2

Com a novetat aquest any també s’efectuaran noves accions en els punts de venta amb la identificació de les peces càrniques ecològiques amb un nou etiquetatge en què s’inclogui el distintiu “eco” i s’editarà un nou fullet informatiu que identificarà les carnisseries i els restaurants adherits.  També s’està pensant en fer un acció de promoció a Barcelona de cara a la primavera i l’edició d’un espot audiovisual de promoció.

“Carns de la Ribagorça” rep el suport del Consorci Leader Pirineu Occidental, l’oficina comarcal del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca DARP i del Servei d’ Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.