La Ribagorça treballa per reivindicar la carn produïda a la comarca

El què es pretén és donar un impuls al sector primari i destacar la feina dels productors de la Ribagorça

ribagorça
photo_camera La Ribagorça treballa per reivindicar la carn produïda a la comarca

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, juntament amb el sector càrnic i el Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la comarca, està treballant per realçar la qualitat de la carn de vedella i corder produïda a la comarca. Dilluns es va convocar els carnissers per presentar la nova imatge gràfica de la campanya, que compta amb el suport del Consorci Leader Pirineu Occidental.

Les carnisseries que s’adhereixin a la campanya disposaran d’un distintiu a la façana perquè l’usuari reconegui el producte càrnic local, així mateix es treballarà per tenir un etiquetatge en els productes envasats. També es vol engegar una campanya divulgativa entre la ciutadania i els turistes a través de les xarxes socials i desenvolupar accions puntuals de promoció.

“Sota les tres esses de Salut, Sabor i Sostenibilitat, es vol donar un impuls al sector primari i destacar la feina dels nostres productors. En els darrers anys l’activitat turística ha agafat força com a motor de l’economia de la comarca, però la resta de sectors d’activitat també són importants. En el cas del sector primari, representa un  percentatge elevat de l’ocupació i té una  importància estratègica per a l’arrelament de la població al territori i el manteniment d’un ecosistema sostenible” explica el president del Consell Comarcal, Josep Lluís Farrero. La campanya portarà el lema “Carns de la Ribagorça” i es farà extensiva a la comarca veïna de la Ribagorça aragonesa, on diverses explotacions utilitzen l’escorxador comarcal del Pont de Suert.

En una primera fase, es treballarà en la identificació dels locals i es preveu que de cara al desembre tots els comerços disposin de la nova imatge. El pla de cara al 2018 inclou promoure accions de comercialització, donar un impuls en el sector de la restauració i involucrar els ramaders en accions promocionals.