AEROPORT

Les operacions a l'aeroport de la Seu d'Urgell creixen un 30% en un any

En la darrera reunió de 2018 s'ha acordat exigir l'autorització per rebre vols de fora de l'espai Shengen

Aeroport
photo_camera Una imatge de l'Aeroport Andorra – la Seu/gencat

La Taula Estratègica de l'Aeroport d’Andorra – la Seu ha acordat per unanimitat aquest dimecres exigir a l'Estat que acceleri "amb la màxima urgència" els tràmits per fer possible que la instal·lació disposi d'un sistema d'aproximació instrumental amb GPS, el qual podria entrar en funcionament a finals de maig de 2019. Així ho ha demanat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, en la darrera reunió de l'any 2018 d'aquesta Taula, on s'ha posat de manifest la necessitat d'implantar-lo per facilitar que els avions puguin dur a terme les maniobres d'aterratge i enlairament en condicions de poca visibilitat. En el marc de la trobada, també s'ha exigit al govern central que autoritzi l'arribada d'aeronaus de fora de l'espai Schengen.

Pla general de la reunió de la Taula Estratègica de l'Aeroport d'Andorra - la Seu celebrada a les instal·lacions de l'aeroport pirinenc. Imatge facilitada pel Departament de Territori i Sostenibilitat el 5 de desembre de 2018 (Horitzontal).

Foto: Reunió de la Taula Estratègica de l'Aeroport d’Andorra – la Seu/gencat)

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha donat a conèixer als integrants de la Taula Estratègica de l’Aeroport d’Andorra – la Seu els bons resultats de la instal·lació, que ha tancat el mes de novembre amb un 30 per cent més d'operacions respecte al mateix període de l'any passat, ja que s'ha passat de les 3.380 de 2017 a les 4.411. “Aquestes xifres mostren el bon funcionament d'aquest aeroport que ajuda a impulsar la competitivitat del territori”, ha destacat Gavín.

Precisament, per acabar de donar l'impuls que necessita l'aeroport, un dels temes que s'han tractat durant la reunió de la Taula ha estat el de la futura implantació del sistema d'aproximació instrumental amb GPS. En aquest sentit, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat n'ha defensat la seva posada en marxa perquè, ha dit, "permetrà operar a companyies de touroperació amb previsions més regulars tant en temporada d'estiu com d'hivern". En aquest sentit, ha recordat que Aeroports de Catalunya va iniciar els tràmits per obtenir aquest sistema fa dos anys i mig i encara està pendent de la seva aprovació per part de l'Estat. 

L'altra exigència de la Taula a l'Estat és obrir les operacions a aeronaus que arribin de fora de l'espai Schengen. “Les obres per tenir l'aeroport a punt pel No-Schengen ja fa temps que estan, des del 2016, i estem pendents que es resolgui aquesta qüestió a l'Estat”, ha explicat Gavín. “Hem d'aprofitar el potencial de l'aeroport i des de la Generalitat el que fem és treballar intensament per disposar del millor aeroport comercial”, ha reblat.

La Taula Estratègica de l'Aerport d’Andorra – la Seu està formada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, la Delegació del Govern de l'Alt Pirineu i Aran, els ajuntaments de La Seu d'Urgell, Montferrer i Castellbò i Ribera d’Urgellet, la Diputació de Lleida, el Consell Comarcal de l'Alt Urgell, l'Associació d'empresaris de l'Alt Urgell, l'Associació d'hostaleria de l'Alt Urgell, l'Agència Catalana de Turisme i el Ministeri d'Economia Competitivitat i Innovació d'Andorra.