20.10.2019 |
Viure als Pirineus

AEROPORTS

L'aeroport de la Seu assaja les darreres proves de validació del sistema instrumental de vol

La maniobra, que es durà a terme durant tres dies a la instal·lació aeroportuària, permet els avions aterrar en un aeroport encara que la visibilitat sigui baixa
Pista de l'aeroport d'Andorra-La Seu amb els passatgers arribant des de Marsella i un avió de la companyia Twin Jet al fons/Albert Lijarcio
Pista de l'aeroport d'Andorra-La Seu amb els passatgers arribant des de Marsella i un avió de la companyia Twin Jet al fons/Albert Lijarcio
L'aeroport de la Seu assaja les darreres proves de validació del sistema instrumental de vol

L'aeroport d'Andorra – la Seu acollirà de dimarts a dijous els vols de validació de la maniobra instrumental modificada, operació que permet els avions aterrar en un aeroport encara que la visibilitat sigui baixa. Després d'uns mesos en què s'han pogut calibrar els Papi (l'ajuda visual instal·lada al lateral de la pista i que proporciona informació sobre la pendent d'aproximació), a partir de dimarts i durant tres dies es podran fer els vols de validació. Aquesta és una de les darreres etapes per les quals ha de passar l'aeroport abans de poder utilitzar aquesta tecnologia de navegació aèria, que ofereix una capacitat de precisió molt alta en els càlculs de posicionament dels avions.

Una vegada es donin per vàlids aquests recorreguts, s'enviarà la documentació a la Comissió Interministerial entre Defensa i Foment (CIDEFO) i a l'Agència Estatal de Seguridad Aèria (AESA) per la seva aprovació. Un cop aprovat, l'aeroport estarà preparat per rebre aviació comercial (avions de fins a 50 passatgers o bé mercaderies) amb baixa visibilitat.

La maniobra que s'assajarà aquesta setmana està basada en el sistema de navegació per satèl·lit Global Navigation Satellite System (GNSS). El GNSS és una constel·lació de satlèl·lits que transmet rangs de senyals que s'utilitzen per al posicionament i localització en qualsevol part del globus terrestre, ja sigui en terra, mar o aire. Això permet tenir una aeronau controlada en tot moment i emetre senyals encara que la visibilitat sigui molt baixa.

Està previst que aquest dimarts, el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, assisteixi a la maniobra instrumental que es vol implantar a l'aeroport. També hi serà el professor titular de Departament de Sistemes Aeroespacials, Transport Aeri i Aeroports de la Universitat Politècnica de Madrid, Luis Pérez Sanz, que farà les explicacions tècniques.

Comentarios