Presenten a l'Alt Pirineu la nova estratègia per a la promoció del turisme cultural

L’any que ve, el 2018, serà l'any del turisme cultural i l’Alt Pirineu i Aran hi haurà de tenir molt a dir

foto_3224089
photo_camera Jordi Secall, Director de Màrqueting Estratègic de ACT, presentant el pla de promoció del turisme cultural a Catalunya, davant una trentena de representants del sector cultural.

El Govern de la Generalitat, a través de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), ha presentat aquest dijous a Sort (Pallars Sobirà), la seva nova estratègia per a la promoció del turisme cultural a Catalunya, davant d'una trentena de professionals d'empreses i entitats del sector turístic de l'Alt Pirineu i Aran relacionades amb aquest àmbit. Segons va explicar Jordi Secall, responsable de m’arqueting de l’Agència Catalana de Turisme, la nova estratègia es fonamentarà en cinc programes de treball: Arts i Cultura; Ciutats amb caràcter; Pobles amb Encant; Viles Marineres i Rutes de Catalunya. L'objectiu és atraure turistes atrets per la cultura i posicionar Catalunya com a destinació de referència en aquest segment.

Dels 5 programes en poden formar part empreses i espais per a la pràctica d'activitats culturals; rutes i xarxes territorials de cultura i turisme; allotjaments culturals; agències de viatges receptives que comercialitzin paquets de turisme cultural; ciutats i pobles amb un determinat volum de població i amb un caràcter i atractiu marcats des del punt de vista històric, cultural, gastronòmic, arquitectònic, artístic o creatiu. Aquelles empreses i entitats que estiguin vinculades a l'Agència Catalana de Turisme poden adherir-se a un d'aquests programes i formaran part d'un pla d'accions específic per a la promoció del turisme cultural.

Els turistes venen a Catalunya pel clima i pel sol i la platja, però cal destacar que allò que més valoren és la nostra cultura i el nostre patrimoni. Per això, l'any que ve, el 2018, vol ser l'any del turisme cultural i l’Alt Pirineu i Aran hi haurà de tenir molt a dir. En aquest sentit i tal i com s'indica en el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, aquesta nova estratègia es caracteritza per estar orientada a la demanda, per apostar per la innovació i el màrqueting online, per basar-se en un profund coneixement dels mercats, i per buscar una clara orientació a resultats.

Màrqueting online i xarxes socials

Des de fa uns quants anys, les xarxes socials s'han convertit en un mitjà fantàstic per promocionar turísticament el nostre país. Catalunya Experience compta amb més d'1 milió de seguidors a Facebook, dels quals, la meitat, són seguidors internacionals, i amb 220.000 seguidors a Instagram, amb 1,7 milions de fotos etiquetades. S'ha d'agrair molt la feina altruista de milers de ciutadans catalans que pengen les seves imatges i vivències pel territori. Amb només 5 minuts, ells mateixos aconsegueixen que la seva fotografia tingui més 5.000 "likes". I, a tot això, hi han ajudat personalitats destacades i influenciadores com el futbolista Xavi, la nedadora Gemma Mengual, els germans Roca o el pirinenc Kílian Jornet.

El turisme continua sent un sector fonamental per a l'economia catalana,  recauda aproximadament uns 50.000 milions d’euros cada any i representa un 12% del PIB català.  Aproximadament, una de cada vuit persones està relacionada de manera directa o indirecta amb el turisme, i també se'n beneficien sectors com el tèxtil, l'hostaleria o la restauració.