Societat

La majoria de reclamacions dels pirinencs són per problemes amb les telecomunicacions i internet

La Memòria d'Actuacions 2017 de l'Agència del Consum a l'Alt Pirineu destaca l'augment de casos resolts en un 48% per la via de la mediació i del 16,67% per la via de l'arbitratge. En total es van resoldre 148 casos de les 256 reclamacions posades; la majoria relacionades amb els serveis de telecomunicacions i Internet (32%), els serveis d'electricitat, gas i aigua (23%) i serveis generals de consum (18%)

foto_3353993
photo_camera Imatge de la roda de premsa de balanç de les demandes dels consumidors pirinencs

Pel que fa a l'Alt Urgell lidera la llista de comarques amb més reclamacions (98), seguida del Pallars Jussà (43) i del Pallars Sobirà (39). Al Pallars Sobirà és van resoldre el 100% dels casos. En el mateix període a Catalunya també es van registrar menys reclamacions, un 11,14%. Endesa encapçala la llista d'empreses amb més reclamacions, seguida de telefònica, Gas Natural, Vodafone i Orange. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l'arbitratge.

Pel que fa al número de denúncies baixa i l'any passat se'n van rebre 12, un 7,69% menys que el 2016.

L'any passat dels 2.912 productes alertats a Catalunya, el 27,83% van ser per joguines, seguit del 19,48% per vehicles i motocicletes; el 16,50% material elèctric i lluminàries, el 10,74% roba i calçat; i el 7,16% d'altres.

Aquestes dades les ha presentat la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, acompanyada del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ramon Alturo, a l'Ajuntament de Tremp.