10:33h. Dijous, 21 Setembre de 2017

Els dissenys de KIMU es projecten al món des de Peramola

L’Helena Valls és originària de Barcelona però amb la seva parella van decidir venir a viure al Pirineu, concretament a Peramola. Ha estudiat disseny gràfic i moda i amb només 30 anys ha fundat KIMU, una empresa que aposta per matèries primeres de proximitat per confeccionar els seus articles i complements.

Helena Valls, al seu taller de Peramola. Foto: Viure als Pirineus
Helena Valls, al seu taller de Peramola. Foto: Viure als Pirineus

Tens una marca que es diu KIMU, d’on va sortir la idea?​​ Jo vinc del món de la moda on havia treballat per altres marques, fins que un dia em vaig quedar a l’atur. Però tenia la necessitat de seguir en aquest món, em vaig posar a pensar què és el que realment m’agradaria fer i vaig començar a fer bosses. I així va néixer KIMU.

Entrevista Helena Valls from Viure als Pirineus on Vimeo.

I perquè KIMU? Jo volia que fos una paraula inventada i que sonés oriental, ja que m’agrada molt aquesta cultura. Volia també que fos una marca ràpida de dir i recordar, fins que vaig pensar amb la paraula “KIMU”. El nostre logotip és molt minimalista i recorda a una rajola típica de Barcelona. Curiosament, un temps després, vaig descobrir que és una paraula basca que significa “brotar”, i em va semblar que el concepte també encaixava amb la marca.

logo kimu

Perquè has triat viure i treballar al Pirineu? Vam triar el Pirineu perquè hi ha una zona que coneixíem i ens agradava molt, a vegades veníem a passar els caps de setmana, i encara que som de Barcelona, sempre havíem pensat que ens agradaria venir cap aquí. I per circumstàncies de la vida, això es va fer possible i vam decidir venir a viure a Peramola.

Trobes a faltar quelcom de Barcelona? De fet, si vols que et sigui sincera, no trobo a faltar res de Barcelona i per arribar-hi és molt ràpid, només necessito una hora i mitja. Per tant, quan necessito alguna cosa baixo en un moment. El meu dia a dia és molt tranquil. El fet de poder passejar amb el meu gos per les muntanyes i treballar en aquest indret, és quelcom que no té preu.

A quins mercats arribeu? Gràcies al fet que tenim una botiga digital podem vendre per tota Espanya, i actualment, el mercat espanyol és el que centra la majoria de les nostres vendes. A part, també anem a moltes fires i a fer markets. També hem tingut la possibilitat de vendre a estrangers que vénen d’altres països del món.

Helena 1

Helena detall

Quin és l’origen de les matèries primeres que feu servir? Les matèries són d’origen europeu. Les teles són de França i Anglaterra. Al principi, la fusta la qual engravem el nostre logotip era de Navarra, però ara aquest procés el fem a Peramola. Tot i que més curiós de les matèries és la pell, les aconsegueixo d’un home que viu per les muntanyes del Pirineu. Ell fa vida típica d’ermità i mai agafa el telèfon. És precisament gràcies al meu veí que puc menester de la seva magnífica pell per poder elaborar els meus productes. Això em garanteix que la pell és autèntica i de proximitat.

Les teles d’Anglaterra i la pell del Pirineu. El teu producte té una personalitat molt especial... Sí, intento que sigui el més local possible. Cada vegada crec que m’estic aproximant més. La col•lecció d’hivern l’elaboraré amb uns feltres de llana d’Olius, que es troba al costat de Solsona, i per aquest motiu la nova col•lecció tindrà uns aires molt locals.

clauers

bosses

bolsos

Quin són els projectes de futur per a KIMU?​ Ara mateix, el que ens agradaria dedicar-nos és poder vendre a botigues. Actualment encara estem aprenent, mai havíem tingut una marca i el futur immediat és treballar per poder vendre a botigues, però sobretot, el que ens interessa és poder continuar amb la nostra botiga digital.

Més info: www.kimubcn.com